• Методи відбору місцевих ініціатив та підприємств громади

    • 09.11.2012
    • Опубліковано : admin
    • 0 Коментар
    • 30
    • Роздрукувати

     

    Критерії відбору місцевих ініціатив та підприємств громади.

    В громаді може існувати велика кількість бізнесових ідей та ініціатив, які направлені на покращення життя громади. Але громада не може робити все одразу. Основна причина цього – це обмежені ресурси: людські, природні, фінансові. Існує така ситуація, що громади іноді виявляються «зацикленими» на якійсь одній, до того ж часто не найкращий, бізнесовій ідеї. Подібне підприємство – улюблене дітище тієї чи іншої впливової особи – поглинає увесь час, енергію та кошти громади, не забезпечуючи їй належних вигод. Щоб уникнути такої прикрої ситуації, слід, перш ніж виділяти ресурси на проведення докладного планування, зробити систематичний і загальний огляд наявних бізнесових можливостей. Громада має відібрати для виконання ті проекти, що узгоджуються з її пріоритетами і здатні допомогти в розбудові організаційного потенціалу.

     

    Кожну можливість або ідею створення підприємства слід оцінити згідно з критеріями відбору підприємств. Це не обов’язково має бути докладне або точне оцінювання. Воно має спиратися легкодоступні дані.

    Одним із систематичних методів оцінювання можливостей підприємств полягає у визначенні суми балів за кожним із критеріїв. Оцінка за кожним із критеріїв може коливатися від 0 (коли підприємство абсолютно не відповідає критерієві) до 5 (коли даний критерій є однією із сильних сторін підприємства). Загальна сума балів, виставлена по кожному варіанту, дозволяє приблизно оцінити, який з них найбільше відповідає місцевим потребам і планам. Підприємства, що набрали найменшу суму балів, можна відкинути.

    Критерії відбору підприємств мають випливати з місії та стратегічних цілей, а також з оцінювання головних чинників, які спрямовуватимуть процес місцевого економічного розвитку. Належним чином визначені критерії дають змогу громадським організаціям, членам громади або соціальному підприємству відібрати підприємства, які інтегрують чинники, важливі з точку зори стратегії економічного розвитку. Далі ми наводимо приклад таких критеріїв відбору підприємств з точки зору громади.

    Якою мірою пропоноване підприємство:

    – забезпечує залучення членів громади до процесу ухвалення рішень?

    – сприяє задоволенню особистих потреб і враховує особливі обставини членів громади?

    – надає право власності громади на ресурси, гарантуючи таким чином кращий контроль за їх використанням і розподілом отриманого доходу?

    – купуватиме місцеві товари?

    – забезпечуватиме кошти на реалізацію програм соціальних послуг і виплати в межах системи перерозподілу доходу?

    – покращує ситуацію у сфері зайнятості членів громади, розвиває їхні трудові навички і сприяє підвищенню загальної доступності привабливих робочих місць?

    Кожна громада може розробляти власні критерії відбору підприємств для більш ефективного досягнення поставлених цілей.

     

    За матеріалами Західноукраїнського ресурсного центру

    Навчальний посібник «Основи економічного розвитку громади», 2010, Львів

    Петро Лазарчук

     

Немає коментарів

Додати коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов'язкові поля позначені *

Календар подiй

Травень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Червень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Липень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Серпень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Вересень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Жовтень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Листопад
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Найближчі події

Вiдео

Oops, something went wrong.

ПІДТРИМАТИ НАШУ ДІЯЛЬНІСТЬ

Найменування юридичної особи – Громадська організація “Кіровоградське обласне об’єднання громадян «Інститут соціокультурного менеджменту”.

Код ЄДРПОУ – 26114563.

Номер рахунку -UA523052990000026008015106552

Призначення переказу – Безповоротна фінансова допомога