Даний курс адресований спеціалістам для ознайомлення їх з досвідом інформаційного забезпечення вирішення соціальних проблем за допомогою організації інформаційно-методичної мережі (ГММ) для громадського сектору на базі закладів культури. Вивчення цього курсу дозволить слухачам здійснювати: о вивчення стану громадського сектору, о використання системного підходу для інформаційно-методичного забезпечення громадського сектору, про аналіз структурних елементів закладів культури та НДО для розвитку соціальної взаємодії о організацію роботи різних структур ІММ ,про розробку стратегії ІММ для громадського сектору та її елементів.
Інформаційно-методична мережа (ІММ) для громадського сектору, її переваги в інформаційному забезпеченні територіальних громад.
Системний підхід до побудови ІММ: існування в просторі, часі та русі, множина незалежних структурних елементів, наявність спільної мети та координуючого центру для її досягнення.
Розвиток міжсекторного партнерства громадських організацій з закладами системи Міністерства культури України як основа стратегії побудови ІММ.
Національна програма “Розвиток соціальної взаємодії громадських організацій та державних закладів культури.” Законодавче поле для розвитку міжсекторної взаємодії.
Трансформування закладів культури в напрямку, притаманному демократичному суспільству. Вітчизняний та зарубіжний досвід.
Відродження традицій філантропії та меценатства – шлях до стабілізації ресурсного забезпечення соціально-культурної сфери.
Стратегія розвитку ГММ та її структурних елементів як механізму інформаційно-методичного забезпечення соціального розвитку територіальних громад та регіонів. Досвід розвитку мереж в сфері вирішення соціальних проблем в різних країнах.
Партнерські відносини, як шлях підвищення ефективності інформаційного забезпечення у вирішенні соціальних проблем. Визначення мети та задач партнерства. Вивчення мотиваційно-цільових установок суб’єктів соціального партнерства. Визначення подібності змістовного компоненту діяльності НДО та закладів культури за наступними напрямками: особистісно-кадровий потенціал; матеріально-технічна база; інформаційний потенціал; організаційна складова; Визначення структури взаємних послуг суб’єктів соціального партнерства.
Методи формування у працівників закладів культури позитивного відношення до організацій громадського сектору. Методи мотиваційно-підготовчої роботи та їх характеристика. Спільне проведення заходів організаціями громадського сектору та закладів культури. Організаційна робота з працівниками закладів культури з підготовки їх до прийняття рішень щодо соціального партнерства.
Структура інформаційно-методичної мережі: о Інформаційно-методичний центр, розташований в
обласному центрі; о Інформаційно-консультативні пункти, розташовані
в малих містах та районних центрах на базі закладів
культури.
Механізм інформаційно-методичного забезпечення соціального розвитку територіальних громад та регіонів. Сфера творчих напрацювань. Донори. Експериментальні площадки. Інформаційні джерела. Сфера впровадження досвіду і інформаційного обміну. Соціальна лабораторія. Механізми інформаційного обміну. Взаємодія соціальної лабораторії з існуючими інфраструктурами на національному рівні: розробка та впровадження соціальних технологій, розвиток інформаційного обміну суб’єктів суспільного життя через ЗМІ та Інтернет, створення стабільної системи підготовки кадрів, розвиток ресурсної бази.
Взаємодія та функціональні зв’язки соціальної лабораторії з інфраструктурами на регіональному рівні. Агентство соціальної інформації. Розвиток взаємодії з професійними об’єднаннями журналістів (прес-клубами) в напрямку інформаційного забезпечення процесу рішення соціальних проблем на місцевому рівні. Розвиток незалежного інформаційного обміну НДО та громадськості через ЗМІ, використовуючи можливості Інтернет. Інтернет-інтранет платформи ВРЦ.
Національна інформаційно-методична мережа для НДО на базі закладів культури. Кабінет технологій міжсекторного партнерства. Державна агенція з розвитку технологій соціального партнерства.
Інститут соціокультурного менеджменту. Розвиток методичної бази, реалізація освітніх програм для суб’єктів системи.
Експериментальні площадки. Демонстраційні моделі (інформаційно-консультативний пункт, центр громадської активності, тощо)
Регіональний інформаційно-методичний центр, що організує процес інформаційно-методичного забезпечення територіальних громад. Функції РІМЦ: організаційна, координаційна, сервісна, інформаційно-консультативна, навчальна.
Інформаційно-консультативний пункт в малих містах та райцентрах та його характеристика. Цілі і задачі ІКП. Характеристика послуг.
Клієнтські групи, через які здійснюється вплив на місцеві громади.
Література.
1. Хронологія громадської активності. // НДО – Інформ, 2002, №11
2. Азаров В. Взросление нации. – Одесса: Ковчег,
2001, с. 68
3. М. Дейчаковський, О.Сідоренко, Є. Н.Ясько. Розвиток організацій третього сектор в Україні// У Кн.: Третій сектор в Україні та організації, що розбудовують його інфраструктуру.-К.: 1997;
4. Ресурсний центр як каталізатор процесу міжсекторного партнерства.// Під ред. Азарової Т.В., Абрамова Л.К.-Кіровоград: 1999;
5. Виявлення рівня інформаційного впливу НДО на соціальне оточення. // НДО – Інформ, 2000, №3,4 та ін.
6. Азарова Т.В., Абрамов Л.К. Інформаційне забезпечення процесу рішення соціальних проблем на місцевому рівні – Кіровоград: 2003.
7. Стратегический план ЦПТИ на 2003-2005гг. -Кіровоград: 2002.
8. Азарова Т.В., Абрамов Л.К. Технологія розвитку інформаційно-методичної мережі для громадського сектору на регіональному рівні. – Кіровоград: ЦПТІ, 2004.
* – посібник “Програми підготовки кадрів для системи інформаційно-методичного забезпечення процесу вирішення соціальних проблем на місцевому рівні”, с.66