Оскільки будь-який проєкт – це зміни, а тренінги відбуваються, передусім, в рамках освітніх проєктів, то дуже важливо фіксувати зміни, що відбуваються на тренінгу та після його проведення. Це є важливою частиною моніторингу та оцінки освітніх програм для дорослих. Існує безліч варіантів та стандартів тієї діяльності. В Інституті соціокультурного менеджменту (ІСКМ), зазвичай, ми робимо тестування до тренінгу та після, для того щоб виміряти зміни, які відбулися на рівні знань, умінь та навичків. Але це, можливо, не головний вимір, на який слід звертати увагу. Передусім, потрібно виміряти не тільки сам прогрес набутих знань, а й те, наскільки часто і які саме знання, вміння, навички учасники/-ці застосовують в своїй повсякденній діяльності. Саме тому ми проводимо опитування учасників/-ць наших освітніх програм через 3 місяці після проведення тренінгу і з’ясовуємо чи застосовували вони інструменти, отримані під час навчання, які саме. Це дозволяє нам виміряти результативність заходу та вносити корективи, обираючи серед всього задіяного інструментарію найбільш дієвий.
Наприкінці тренінгу ми в ІСКМ застосовуємо оціночну анкету, щоб встановити зворотній зв’язок з учасниками/-цями, щоб вони мали змогу оцінити роботу тренерів/-ок, те, що на тренінгу було корисним чи ні для них. Також таке анкетування важливе для нас оцінки логістичних моментів – харчування, розміщення, проїзд. Це є важливий компонент для успішного навчання.
Матеріал взято зі сторінки Facebook Лев Абрамов: шлях тренера