• Як розпізнавати фейки: практичні вправи

    • 03.05.2024
    • Опубліковано : admin
    • 0 Коментар
    • 112
    • Роздрукувати

    У світі, насиченому інформацією, кожного дня ми стикаємося з великою кількістю даних та новин. Та серед цього потоку інформації, часто існують і фейкові новини, які можуть спричинити непорозуміння, паніку або навіть шкоду. Тому вміння розрізняти правдиву інформацію від фейкової стає ключовим елементом медіаграмотної людини. У цьому матеріалі пропонуємо добірку вправ, які допоможуть краще розрізняти та аналізувати інформацію.

    Вправа «Дві правди, одна неправда»

    Тренер(ка) пропонує учасникам(цям) об’єднатися в пари за бажанням (або за іншим методом об’єднання). Завдання: розказати про себе три факти, де два факти мають бути правдиві, а один – вигаданий, проте правдоподібний. Спочатку учасники(ці) презентують свої факти в парах, попередньо записавши їх на картках (аркушах паперу) і визначають між собою, що правда, а що неправда. Після того, як учасники(ці) обговорили це в парах, кожна пара презентує іншим інформацію один про одного, тобто кожен учасник(ця) представляє свого партнера(ку), інші учасники(ці) мають здогадатися, що ж є неправдою.

    Вправа «Правда/Фейк»

    Тренер(ка) пропонує учасникам(цям) власноруч попрацювати над створенням фейкової інформації та правдивої новини. Враховуючи кількість учасників(ць), тренер(ка) пропонує об’єднатися у дві-три групи. Групи мають працювати по різні сторони кімнати аби не чути обговорення один одного. Робота здійснюється в групах протягом 15 хвилин, після – кожна група представляє свої правду/фейк іншій групі, та в свою чергу має відгадати де правда, а де фейк. Після вправи здійснюється обговорення:

    Чи важко було вигадати неправдиву інформацію?

    Які є докази того, що інформація є правдивою? Як це перевірити?

    Які у вас виникли відчуття, коли ви дізналися, що інформація була неправдивою?

    Руханка «Діджитал-м’ячик» 

    Візьміть «діджитал-м’ячик» у руки. Запропонуйте учасникам/цям стати в коло та кидати один/на одному/ій м’ячик, називаючи своє ім’я та відповідаючи на питання: «Що я найбільше люблю шукати в Інтернеті? Соціальна мережа, у якій я частенько проводжу час? Що останнє з цікавого бачив/ла в Інтернеті?». По завершенні вправи проведіть рефлексію того, що спільного у запитах учасників/ць, що дізналися цікаве. Запропонуйте учасникам/цям поаплодувати.

     

    Матеріал взято із: Програма тренінгу. Розвиток громадських ініціатив в епоху діджиталізації.

Немає коментарів

Додати коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов'язкові поля позначені *

Календар подiй

Грудень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Січень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Лютий
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Березень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Квітень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Травень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Червень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Найближчі події

ПІДТРИМАТИ НАШУ ДІЯЛЬНІСТЬ

Найменування юридичної особи – Громадська організація “Кіровоградське обласне об’єднання громадян «Інститут соціокультурного менеджменту”.

Код ЄДРПОУ – 26114563.

Номер рахунку -UA523052990000026008015106552

Призначення переказу – Безповоротна фінансова допомога