Cоціальний проєкт можна охарактеризувати багатьма термінами, але для нашої організації Інститут соціокультурного менеджменту (ІСКМ) головне слово, що характеризує проєкт – це зміна. Тому в цьому матеріалі розглянемо ознаки (зміни) успішного освітнього проєкту для дорослих* або коли цей проєкт буде мати тривалий соціальний ефект.
- Коли учасники/ці навчань перевершили тих, хто їх навчав. Наприклад, якщо навчання з фандрайзингу, то вони через певний час залучають більше ресурсів, ніж той, хто проводив це навчання.
- Творчі наробки проєкту: гайди, видання і таке інше користуються попитом після завершення проєкту. Про це може свідчити кількість завантажень видань на відповідних сайтах та/або рівень цитування цього видання в науковометричних базах, зокрема таких, як Google Академія.
- Коли між учасниками/цями навчань виникли та підтримуються тривалий час горизонтальні зв’язки без участі організаторів та ініціаторів проєкту.
- Коли уміння та навички активно впроваджуються у повсякденній діяльності учасників/ць навчань і це документально підтверджено в результаті опитувань, постами в соціальних мережах, інше.
- Коли тренери/ки та експерти/ки, що були задіяні в навчальному процесі, самі чомусь навчились в учасників/ць та зробили відповідні висновки щодо своєї діяльності та/або освітньої програми.
*Цей матеріал базується на суб’єктивній думці фахівців/фахівчинь ІСКМ і відображає їх досвід. Фахівці/фахівчині інших організацій безумовно доповнили б цей перелік відповідно до власного досвіду.