• ІНТЕНСИВ-КУРС З ПЕРУКАРСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ: МАТЕРІАЛИ НАВЧАЛЬНИХ СЕМІНАРІВ ДЛЯ ЖІНОК-ПЕРЕСЕЛЕНОК, 2022

    • 25.08.2022
    • Опубліковано : admin
    • 0 Коментар
    • 27
    • Роздрукувати

    ІНСТИТУТ СОЦІОКУЛЬТУРНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ

    Серія «Освіта для дорослих»

    ІНТЕНСИВ-КУРС З ПЕРУКАРСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ:

    МАТЕРІАЛИ НАВЧАЛЬНИХ СЕМІНАРІВ ДЛЯ ЖІНОК-ПЕРЕСЕЛЕНОК

    Кропивницький 2022

    УДК 316.7 А16 

    ІНТЕНСИВ-КУРС З ПЕРУКАРСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ: матеріали навчальних семінарів для жінок-переселенок. Серія «Освіта для дорослих». Укладач О.В. Абрамова. Кропивницький: Інститут соціокультурного менеджменту (ІСКМ), 2022. 36 с.

    У електронному виданні представлено матеріали навчальних семінарів інтенсивного курсу з перукарської майстерності, що містить 4 модулі: загальні питання та організація робочого місця перукаря; перукар жіночого залу; перукар чоловічого залу; процедури відновлення та реконструкції волосся.

    Запропонована програма навчального інтенсив-курсу допоможе слухачам за короткий термін опанувати професійними навиками з перукарської справи. Даний матеріал може бути використано у навчанні внутрішньо переміщених осіб, які прагнуть якнайшвидше адаптуватися у новій громаді через відкриття власної справи чи працевлаштуванні у сфері послуг. Кожна частина курсу може бути використана як окремий навчальний семінар із відповідного напрямку.

    Видання розроблено за матеріалами інтенсив-курсів з перукарської майстерності для жінок-переселенок, який було упроваджено та адаптовано експертками Інституту соціокультурного менеджменту (ІСКМ) під час реалізації проєкту «Адаптація через культуру»*. У виданні використано фотоматеріали з власного архіву ІСКМ.

    The electronic edition presents the materials of the training seminars of the short-term hairdressing course, which contains 4 modules: general questions and organization of the hairdresser’s workplace; hairdresser of the women’s hall; hairdresser of the men’s hall; hair restoration and reconstruction procedures.

    The proposed program of the training course will help students to acquire professional hairdressing skills in a short period of time. This material can be used in the training of internally displaced persons who seek to adapt as quickly as possible in a new community by opening their own affairs or employment in the service sector. Each part of the course can be used as a separate educational seminar from the relevant direction.

    The publication was developed based on the materials of short-term courses on hairdressing for resettled women, which were implemented and adapted by experts of the Institute of Social Cultural Management (ISCM) during the implementation of the project «Adaptation through culture»*. The publication uses photo materials from the ISCM’s own archive.

    *За фінансової підтримки проєкту «Розбудова структур надання послуг та освітнього потенціалу для психосоціального забезпечення в Україні», який впроваджується GIZ за дорученням уряду Німеччини.

    Зміст матеріалів є виключно відповідальністю Інституту соціокультурного менеджменту (ІСКМ) та не можуть жодним чином сприйматися як такі, що відображають погляди GIZ та Федерального уряду Німеччини.

    © Інститут соціокультурного менеджменту (ІСКМ), 2022

    ЗМІСТ

    ВСТУП    4

    ПРОГРАМА ІНТЕНСИВ-КУРСУ З ПЕРУКАРСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ       5

    МОДУЛЬ І. Загальні питання. Організація робочого місця перукаря      9

    МОДУЛЬ ІІ. Перукар жіночого залу        15

    МОДУЛЬ ІІІ. Перукар чоловічого залу       23

    МОДУЛЬ ІV. Процедури відновлення та реконструкції волосся     31

    Інформація про Інститут соціокультурного менеджменту (ІСКМ)    36

    ВСТУП
    ЕКСПЕРТКИ ІНТЕНСИВ-КУРСУ З ПЕРУКАРСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ:
    Мироненко Наталя Василівна, експертка-тренерка з перукарської майстерності, кандидатка педагогічних наук, доцентка, викладачка Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка за напрямком «Технологічна освіта». Має практичний досвід у перукарській справі близько 10 років, виконує стрижки чоловічі, жіночі, дитячі; фарбування; зачіски будь-якої складності, реконструкцію й вирівнювання волосся. Досвід викладання на навчальних курсах за напрямком перукарської справи в учбовому центрі м. Кропивницького більше 6 років. Тренерка постійно удосконалює
    свою майстерність на різноманітних курсах підвищення кваліфікації та майстре-класах від найкращих фахівців всеукраїнського рівня.
    Наталя Мироненко про інтенсив-курс:
    «Я вважаю, що головним у навчанні є бажання, мотивація та працьовитість, а не «супер таланти». Важливо, якщо щось не виходить то пробувати знову і знову!»
    Забабуріна Оксана Вікторівна, експертка-тренерка з перукарської майстерності, майстер виробничого навчання за напрямком перукарської справи в ДЗП(ПТ)О
    «Кіровоградський професійний ліцей сфери послуг і торгівлі». Має практичний досвід у перукарській справі близько 30 років, виконує стрижки чоловічі, жіночі, дитячі, фарбування, зачіски будь-якої складності. Досвід
    викладання у напрямку перукарської справи 15 років. Бере активну участь у всеукраїнських, обласних, міських конкурсах, фестивалях, тренінгах з перукарської та візажної майстерності, організовує та проводить всеукраїнські та обласні навчальні майстер-класи, тренінги для учнівської молоді з удосконалення перукарських та візажних навичок. Постійно удосконалює свою майстерність на курсах підвищення кваліфікації, майстер-класах всеукраїнського рівня.
    Оксана Забабуріна про інтенсив-курс:
    «Тільки від вас залежить чи навчитеся ви чи ні, чи опануєте спеціальність перукарської справи, адже вчимо ми всіх однаково, то ж всі в рівних умовах!»

    ПРОГРАМА ІНТЕНСИВ-КУРСУ З ПЕРУКАРСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ

    Опис курсу
    Мета курсу: ознайомлення із організацією робочого місця перукаря; засвоєння знань основних правил роботи з інструментом, пристосуванням, електрообладнанням перукарень та виконання стрижок і процедур; опанування основними прийомами стрижки та практичними навиками технології виконання базових стрижок, фарбування, укладання, відновлення та реконструкції волосся.
    Загальна тривалість інтенсив-курсу з перукарської майстерності: 80 годин. На основі даної програми можна створювати програму будь якого окремого курсу за напрямками: перукар-універсал, перукар жіночого залу, перукар чоловічого залу, тритментолог. Модулі курсу 2-4 із частиною 1, можуть бути використані як разом, так і як окремі навчальні семінари з відповідних напрямків. Тривалість таких
    курсів може бути від 30 годин.
    Методи навчання: розповідь, демонстрація, метод ілюстрацій, фото та відео матеріали, практична робота, інформаційна підтримка через месенджери (viber група), робота із інформаційними джерелами, інтерактивні методи.
    Література:
    1. Горбатюк Н.А., Зінченко О.І., Откидач Г.І. та ін. Основи перукарської справи: підручник для здобувачів проф. (проф.-тех.) освіти. Київ: Грамота, 2020. 256 с. URL: https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidrucnnyky-posibnyky- profosvita/Osnovy-peruk-spravy.pdf
    2. Етика поведінки і спілкування з клієнтами в салоні краси. URL: https://primelaser.com.ua/uk/ukrsalon-etika-povedinki-i-spilkuvannya-z-kliyentami-v- saloni-krasi/
    3. Методичний посібник для проведення занять теоретичного та практичного навчання з професії: Перукар (перукар-модельєр). Укладач В.В. Сорока. URL: https://vseosvita.ua/library/metodicnij-posibnik-dla-provedenna-zanat-teoreticnogo-ta- prakticnogo-navcanna-z-profesii-perukar-perukar-modeler-486579.html
    4. Неформальна освіта для розвитку громад: гайди тренінгів. Кропивницький: Інститут соціокультурного менеджменту (ІСКМ), 2019. 104 с. URL: https://iscm.org.ua/uk/2019/11/15/neformalna-osvita-dlya-rozvytku-gromad-gajdy- treningiv/
    5. Стандарти поведінки співробітників салону краси. URL: https://ukrstil.com/ua/a401888-standarty-povedeniya-sotrudnikov.html
    6. Хто такий тритментолог? URL: https://appointer.ua/blog/khto-takyy- trytmentoloh/

    Назви модулів і тем Теоретична

    частина

    Практична

    частина

    годин годин
    МОДУЛЬ І. Загальні питання. Організація робочого місця перукаря
    1 Ознайомлення із професією перукаря 1
    2 Культура обслуговування 1
    3 Будова шкіри та волосся 1
    4 Складові процесу обслуговування 2
    Всього за модуль І: 3 2
    МОДУЛЬ ІІ. Перукар жіночого залу
    1 Основні прийоми жіночих стрижок 1 1
    2 Стрижка «Українська» 1 3
    3 Стрижка «Каре» 1 5
    4 Стрижка «Каскад» 1 5
    5 Фарбування волосся, групи барвників 1 5
    6 Підбиття підсумків модуля «Перукар жіночого залу» 1
    Всього за модуль ІІ: 5 20
    МОДУЛЬ ІІІ. Перукар чоловічого залу
    1 Основні прийоми чоловічих стрижок 1 1
    2 Чоловічі стрижки «наголо», «бокс», «полубокс» 1 3
    3 Чоловічі класичні стрижки «полька», «канадка» 1 5
    4 Стрижка бороди та вусів 1 5
    5 Чоловічі сучасні стрижки 1 5
    6 Підбиття підсумків модуля «Перукар чоловічого залу» 1
    Всього за модуль ІІІ: 5 20
    МОДУЛЬ ІV. Процедури відновлення та реконструкції волосся
    1 Процедури по реконструкції волосся 1
    2 Холодна реконструкція волосся 1 4
    3 Гарячий ботокс волосся 1 5
    4 Цистеювання волосся 1 5
    5 Кератинове випрямлення волосся 1 5
    6 Підбиття підсумків модуля «Процедури відновлення та

    реконструкції волосся»

    1
    Всього за модуль ІV: 5 20
    ВСЬОГО ЗА КУРС: 18 62

    Програма курсу
    Програма інтенсив-курсу з перукарської майстерності складається з таких змістових модулів: 1. Загальні питання. Організація робочого місця перукаря.
    2. Перукар жіночого залу.

    3. Перукар чоловічого залу.

    4. Процедури відновлення та реконструкції волосся.
    МОДУЛЬ І. Загальні питання. Організація робочого місця перукаря
    Тема 1. Ознайомлення із професією перукаря
    Робоче місце перукаря. Організація робочого місця. Ознайомлення з інструментом, пристосуванням та електрообладнанням перукарень. Правила охорони здоров’я і безпечної роботи з інструментом та обладнанням. Дезінфекція перукарських інструментів, пристосувань.
    Тема 2. Культура обслуговування
    Обслуговування та культура спілкування з клієнтами. Професійна етика перукаря.
    Тема 3. Будова шкіри та волосся
    Будова волосся. Типи волосся, догляд за ним. Типи обличчя та вибір зачіски.
    Тема 4. Складові процесу обслуговування
    Підготовчий і заключний етапи надання перукарських послуг. Миття голови.
    Догляд за волоссям. Практична робота.
    МОДУЛЬ ІІ. Перукар жіночого залу
    Тема 1. Основні прийоми жіночих стрижок
    Види та способи стрижки. Форми жіночих класичних стрижок. Підготовчі та заключні роботи. Використання інструменту та операції жіночої стрижки. Дефекти виконання жіночих стрижок та шляхів їх попередження й усунення дефектів.
    Тема 2. Стрижка «Українська»
    Стрижка «Українська». Демонстрація стрижки на моделі. Практична робота.
    Тема 3. Стрижка «Каре»
    Стрижка «Каре». Демонстрація стрижки на моделі. Практична робота.
    Тема 4. Стрижка «Каскад»
    Стрижка «Каскад». Демонстрація стрижки на моделі. Практична робота.
    Тема 5. Фарбування волосся, групи барвників
    Поняття про колір. Класифікація барвників для волосся. Фарбування волосся. Способи змішування та нанесення барвника. Однотонне фарбування. Демонстрація фарбування волосся на моделі. Практична робота.
    Тема 6. Підбиття підсумків модуля «Перукар жіночого залу»
    Порівняння технологій виконання стрижок й прийомів роботи з інструментом.

    МОДУЛЬ ІІІ. Перукар чоловічого залу

    Тема 1. Основні прийоми чоловічих стрижок
    Прості та модельні стрижки. Стрижка волосся. Ознайомлення із інструментом та операціями для чоловічої стрижки. Відпрацювання перукарським інструментом операцій чоловічих стрижок. Дефекти виконання чоловічих стрижок та шляхів їх попередження й усунення. Практична робота.

    Тема 2. Чоловічі стрижки «наголо», «бокс», «полубокс»
    Форми чоловічих класичних стрижок та використання відповідних інструментів для стрижки волосся. Демонстрація на моделях чоловічих стрижок «наголо», «бокс»,
    «полубокс». Практична робота.
    Тема 3. Чоловічі класичні стрижки «полька», «канадка»
    Чоловічі класичні стрижки «полька», «канадка». Демонстрація на моделі чоловічих стрижок. Практична робота.
    Тема 4. Стрижка бороди та вусів
    Ознайомлення із інструментом та операціями для стрижки бородів і вусів.
    Демонстрація на моделі стрижки бороди та вусів. Практична робота.
    Тема 5. Чоловічі сучасні стрижки
    Чоловічі сучасні стрижки та методи їх виконання й укладання. Укладання чоловічого волосся. Стайлінг. Демонстрація на моделі сучасних чоловічих стрижок та укладання волосся. Практична робота.
    Тема 6. Підбиття підсумків модуля «Перукар чоловічого залу»
    Підбиття підсумків. Обговорення та порівняння технік виконання чоловічих стрижок.
    МОДУЛЬ ІV. Процедури відновлення та реконструкції волосся
    Тема 1. Процедури по реконструкції волосся
    Процедури по реконструкції волосся. Основні правила вибору процедури.
    Тема 2. Холодна реконструкція волосся
    Холодна реконструкція: призначення, протокол процедури. Демонстрація процедури на моделі. Практична робота.
    Тема 3. Гарячий ботокс волосся
    Гарячий ботокс: призначення, протокол процедури. Демонстрація процедури на моделі. Практична робота.
    Тема 4. Цистеювання волосся
    Цистеювання: призначення, протокол процедури. Демонстрація процедури на моделі. Практична робота.
    Тема 5. Кератинове випрямлення волосся
    Кератинове випрямлення: призначення, протокол процедури. Демонстрація процедури на моделі. Практична робота.
    Тема 6. Підбиття підсумків модуля «Процедури відновлення та реконструкції волосся»
    Підбиття підсумків. Обговорення отриманого досвіду та порівняння процедур по догляду за волоссям.

    МОДУЛЬ І. Загальні питання. Організація робочого місця перукаря
    Очікувані результати: учасниці/ки знатимуть основні вимоги як організувати робоче місце перукаря, засоби та правила дезінфекції перукарських інструментів й пристосувань; вмітимуть обирати оптимальну стратегію спілкування з клієнтами, здійснювати гігієнічні процедури по догляду за волоссям.
    Інструменти та матеріали*: фен, гребінець, щітка-скелет, брашинг, затискачі для волосся, фартук, одноразова продукція (пеньюари, комірці, рушники), дезинфектор, набір аксесуарів професійної лінії засобів догляду за волоссям тощо.
    Меблі*: столик з дзеркалом, пересувний візок для інструментів, перукарське крісло, підставка для ніг клієнта, мийка для волосся.
    *Інструменти, матеріали та меблі вказуються на одного учасника/майстра.

    Тези навчального семінару:
    Тема 1. Ознайомлення із професією перукаря
    Навчальна частина семінару розпочалася у формі інтерактивного обговорення. Тренерка запропонували присутнім познайомитися з професією перукаря, питаннями культури роботи з клієнтами й спільно створити «Образ професії». Учасниці називали відомі їм факти про дану професію по черзі, а тренерка доповнювала інформацію та слідкувала, щоб обговорення було конструктивним.
    Імідж салону краси чи перукарні створюють насамперед дизайн інтер’єру, робочих місць, застосування
    сучасного обладнання та інструменту. Приміщення має бути оформлене в єдиному стилі, бути достатньо освітленим тощо.
    При обговоренні організації робочого місця перукаря розглядали види та розташування необхідних меблів з точки зору естетичних та ергономічних функцій. Із меблів використовують різні за
    конструкцією туалетні столики чи полиці, настінні дзеркала різної форми за розміром не менше 60×100 см, перукарські крісла тощо. Для розміщення інструментів, препаратів, білизни використовуються тумбочки, візки, шухляди в столиках. У перукарнях установлюють крісла з ручками, підставками для ніг; вони мають вільно обертатися та регулюватися по висоті. Перукар повинен розташувати інструменти та пристосування, розчини для доглядових процедур за волоссям так, щоб мати до них вільний доступ та не заважати клієнту. Правильна організація робочого місця економить час на проведення процедури та запобігає перевтомі майстра.
    Далі матеріал навчального семінару стосувався загальних питань, які техніки будуть вивчатися та з якими матеріалами працюватимуть учасниці семінару. Експертка ознайомила із основними перукарськими інструментами які застосовують для стрижки волосся, розчісування та укладання: інструменти для розмічування (затискачі для волосся), ріжучі інструменти (ножиці з прямим полотном та філірувальні або зубчасті), електрична машинка для стрижки, інструменти для розчісування та накручування, різновиди гребінок та щіток та правилами роботи з ними. Учасниці ознайомилися із основними правилами охорони здоров’я і безпеки в салоні, зокрема, що стосуються питань організації робочого місця, роботи із інструментами та пристосуваннями тощо. Крім цього, розглянули правила безпечної роботи з електроінструментами, такими як, фен, праска та
    щипці для волосся.
    Важливе місце в безпеці майстра та клієнта відводиться стерилізації та дезінфекції в салоні. Ці дві процедури взаємодоповнюють одна одну але є різними за призначенням та характером.
    Обираючи антисептичний засіб слід детально вивчати склад і призначення такого засобу та звернути увагу на такі основні вимоги: відсутність сильного запаху засобу, сприятливий вплив на шкірні покриви – засіб не повинен дратувати шкіру і викликати алергічні реакції, м’який вплив на інструменти, наприклад засіб не повинен породжувати корозію металу тощо. Дезінфекцію потрібно проводити з усіма інструментами, крім одноразових. Після обслуговування клієнта робочі поверхні та інструменти слід чистити та дезінфікувати. Спочатку виконується механічне очищення від залишків волосся, шкіри, жирових слідів. Далі щітки, гребінці, ножиці промиваються під проточною водою з мильним розчином і після цього проводиться дезінфекція інструментарію дезінфекційними засобами. Інструменти, які можуть пошкодити шкіру клієнта, обов’язково піддаються стерилізації (термічній чи хімічній). Після обробки інструменту, його необхідно зберігати в умовах, що унеможливлюють повторне зараження.

    Тема 2. Культура обслуговування
    Учасницям повідомили коротку інформацію про правила обслуговування клієнтів у салоні, дотримання етичних норм поведінки з клієнтами тощо. В салоні обов’язково має бути порядок та чистота. Клієнт завжди звертає увагу на привабливість та оформлення салону, адже, це перше, що впадає у вічі. Також в салоні не повинно бути різких запахів, тому необхідно подбати про провітрюваність приміщення та створення тонких приємних ароматів.
    Якщо в салоні немає адміністратора, то про зручність та комфорт клієнта дбає його майстер. Коли клієнт зайшов до зали, необхідно допомогти йому розташувати свої речі. Якщо є верхній одяг чи парасоля, то показати де він може їх залишити. Такі речі, як сумочка чи телефон, клієнт, як правило, бажає розташувати в своєму полі зору. Клієнту також можна запропонувати чай, каву тощо.
    Клієнт завжди оцінить рівень прийому, привітність і дружелюбність персоналу. Зовнішній вигляд майстра відіграє велику роль у встановленні довіри, налагодженні спілкування з клієнтом. Найперше, майстру необхідно звернути увагу на зачіску, стан одягу, ставлення до власної гігієни – все має бути охайним та чистим. Не допустимо користуватися жувальною гумкою, розмовляти по телефону, палити, вживати їжу під час прийому клієнта.
    Якщо клієнт прийшов вчасно, а майстер з якихось причин ще зайнятий, то тут необхідний чіткий порядок дій: подякувати нового клієнта за точність, вибачитися за затримку в обслуговуванні (не виправдовуючи її запізненням попереднього клієнта), повідомити час очікування та запропонувати чай/каву. Потрібно намагатися уникати таких ситуацій надалі та більш ретельно прораховувати час обслуговування клієнтів й необхідність перерв для відпочинку майстра.
    Якщо клієнт прийшов раніше призначеного часу і майстер у цей момент виявилися вільними, то можна прийняти його відразу. Таке ставлення клієнт сприйматиме як знак поваги до нього та його часу, й відчуватиме гарне ставлення до себе та бажання прийти знову.
    Якщо клієнт запізнюється, не потрібно його сварити, адже в нього залишиться неприємний осад від цього.
    Зі спілкування з клієнтом слід виключити настирливість, удавання, багатослівність, зарозумілість. Не можна вживати грубі слова, фрази, жаргон, спеціальні, незрозумілі широкому колу людей терміни. Завершуючи спілкування з клієнтом, можна розказати йому про інші можливості обслуговування особисто для нього і запросити відвідати салон знову. Проте не варто пропонувати новому клієнту найдорожчі процедури у вашому салоні з метою заробити коштів, краще надати вичерпну інформацію про всі види послуг та мати широкий спектр на будь яку цінову політику. Якщо послуги подорожчали, необхідно повідомляти про це клієнтів заздалегідь. У довгостроковому плані набагато вигідніше мати постійних клієнтів, і, відповідно, постійний дохід, а не надавати разові, нехай і дорогі послуги, тому краще застосовувати лояльну політику по відношенню до витрат клієнтів (бонусні картки, знижки, акції, подарунки до свят тощо). Досвідчений майстер націлений на тривалі відносини з клієнтами, а у свою чергу, клієнт, бачачи з боку майстра чесність, доброзичливість і, звичайно, високу якість послуг, буде приходити до такого майстра знову. Можна занотовувати ім’я, телефон клієнта та особливості його типу волосся, зачіски, формули фарбування, доглядових процедур чи інше. Таким чином, переглядаючи свої нотатки та пригадуючи подробиці минулого візиту клієнту, майстер зможе продемонструвати свою увагу та зацікавленість до клієнта.
    Далі робота продовжилася інформуванням учасниць навчального семінару з питань психологічних аспектів спілкування з клієнтом. Обговорювали типи клієнтів і особливості комунікації з ними. Теорія маркетингу розробила різні види клієнтських класифікацій. Серед них найбільш часто зустрічаються: візуал, аудіал, кінестетик, дискрет. За іншою класифікацією клієнти можуть бути: автономний клієнт, експасивний клієнт, дружній клієнт, нерішучий клієнт тощо. У залежності від приналежності клієнту до певного типу, можна обирати стратегію обслуговування та спілкування. Але слід зауважити, що зазвичай люди не відносяться до якогось одного з перерахованих психологічних типів, а мають змішаний тип.
    Далі під час інтерактивної бесіди тренерка з учасницями обговорили за якою поведінкою й характерними ознаками можна розпізнати той чи інший тип клієнта та який вид спілкування можна застосовувати для кращого взаєморозуміння. Учасниці по черзі наводили приклади поведінки клієнта, далі інші учасники пропонували стиль поведінки з таким клієнтом. Зокрема:
    1) Клієнтка Катерина намагається спілкуватися знаками, причому жестикулює вона на рівні губ, як би більше розмовляючи. Бажаний вид стрижки чи процедури вона показує на інших клієнтах та намагається знайти фото в телефоні. Після обговорення, учасниці віднесли дану клієнтку до типу «візуал» та запропонували показати фото «до і після» роботи майстра й підкріпили виразними жестами, що надасть позитивний ефект. Такій клієнтці не потрібно довго пояснювати технологію процедури та описувати переваги й недоліки.
    2) Клієнтка Анастасія спілкується сухо й не емоційно та ставить майстру запитання «що ви пропонуєте конкретно зробити з моїм волоссям?», «який буде ефект від процедури відновлення волосся?», «що входить у склад розчину для процедури та чи є у даної продукції сертифікати якості і які?». Учасниці таку клієнтку віднесли до типу «дискрет» та запропонували наступний тип поведінки майстра: надати клієнтці інформацію про продукцію та послідовність виконання процедури відновлення волосся. Відправити у месенджер посилання на сайт виробників продукції, де є вичерпна інформація про усі необхідні складові розчинів та сертифікати якості продукції. Щоб клієнтка обрала певну процедуру та залишилася задоволеною, слід використовувати чіткі аргументи, оперувати цифрами, схемами тощо. Не слід намагатися привертати її увагу барвистими фотографіями та гарною упаковкою. Таку клієнтку можуть зацікавити тільки точні відомості про компоненти, тести на нешкідливість, гарантії практичності процедури, порівняння цін на пропоновані послуги з розцінками в інших салонах краси та інше. У спілкуванні з такою людиною слід чітко позначати параметри і навіть технічні характеристики пропонованих засобів, пояснювати процеси, що відбуваються при запропонованих процедурах відновлення волосся: «Ці розчини створено за новітньою технологією відомої лабораторії А, що дозволяє їй забезпечувати …», «Ця праска для волосся не пересушує його, тому що тільки у даній моделі присутній … » тощо.
    Отже, відповідаючи потребам клієнта, необхідно забезпечувати не тільки якісне обслуговування, а й бути уважному до його психологічних запитів. Прагнення до спілкування властиве більшості відвідувачів салону, та й сама ситуація – довірити перетворення свого вигляду іншої людини – сприяє відкритості та комунікації.

    Тема 3. Будова шкіри та волосся
    Інформація, яку отримали учасниці навчального семінару стосувалася відомостей про будову волосся, типи волосся та догляд за ним у залежності від типу. Волосся складається в основному із кератину – особливої білкової речовини, яка містить у собі 4–5 % сірки, 20 % азоту, 17 % цистину, а також фосфор, цинк, натрій, кальцій, магній, залізо, марганець та мідь. За колір волосся відповідає пігмент меланін й залежить від того, яку саме різновидність меланіну виробляє організм: якщо це сумеланін, то волосся буде чорного або каштанового кольору; якщо – феомеланін, то волосся матиме руді, світло-жовті, блондинисті відтінки. Інтенсивність кольору залежить від кількості пігментів.
    Далі учасницям розповідали про фази розвитку волосся, терміни росту та оновлення волосся. Статеві та вікові особливості росту волосся та догляду за ним. До основних фізичних властивостей волосся відноситься пружність та жорсткість волосся. Волосся може бути жирне, сухе, нормальне тощо. Не залежно від типу, волосся може бути виснаженим, як правило, це жорстке волосся, що втратило свої блиск і слухняність.
    Форма волосини залежить від форми кореня (просторового розташування фолікули, композиції кератину волосяного стрижня, расової приналежності, індивідуальних особливостей тощо). Розрізняють основні різновиди форми волосся, це гладке або пряме (плоско хвилясте, туге, гладке), хвилясте (широко хвилясте, вузько хвилясте, локонове) і кучеряве (слабо кучеряве, сильно кучеряве, слабо спіральне, сильно спіральне).
    Важливо правильно визначити тип та форму волосся, щоб враховувати це при виборі стрижки, фарбування, відновлювальних та доглядових процедур.
    Розглядали фактори які впливають на запобігання пошкодженню волосся. На здоров’я волосся впливають збалансоване харчування, правильний спосіб життя, грамотно підібраний домашній догляд і мінімізація стресових чинників.

    Після ознайомчої інформації, учасниці у формі бесіди обговорили які вони знають типи волосся та догляд за ним у залежності від типу.
    Тема 4. Складові процесу обслуговування
    Експертка охарактеризувала які роботи потрібно виконати для початку роботи (підготовчі роботи) та по завершенні перукарських робіт (заключні роботи), назвала етапи надання перукарських послуг, пояснила процедуру миття голови та догляду за волоссям. Наступний етап розпочався із обговорення з учасницями у формі бесіди, які вони знають типи волосся та догляд за ним у залежності від типу.
    В аудиторію запросили модель та експертка продемонструвала учасницям процес миття голови, сушіння та укладки волосся, правила роботи з інструментами тощо. Експертка звертала увагу на зручне та правильне тримання інструментів й правила виконання операцій.
    Далі розпочалася практична частина навчання. Здавалося б, такі прості правила миття голови учасниці раніше не знали. і тому вчилися на моделях процедурам миття голови, сушіння волосся та правила роботи з інструментами Працювати з інструментом теж не так просто, як здається при спостереженні.

    МОДУЛЬ ІІ. Перукар жіночого залу
    Очікувані результати: учасниці/ки знатимуть основні правила виконання жіночих стрижок; вмітимуть виконувати базові жіночі стрижки та однотонне фарбування волосся.
    Інструменти та матеріали*: фен, електричні щіпці, праска-випрямляч для волосся, набір гребінців, набір щіток, перукарські ножиці прямі та філірувальні, щітка для змітання волосся, затискачі для волосся, пульвелізатор, пензлик та миска для нанесення фарби, мірна склянка, фартук, одноразова продукція (пеньюари, комірці, рушники, рукавички, шапочка), дезинфектор, набір аксесуарів професійної лінії засобів догляду за волоссям, фарби в асортименті, крем-окислювач 6% та 3% тощо.
    Меблі*: столик з дзеркалом, пересувний візок для інструментів, перукарське крісло, підставка для ніг клієнта, мийка для волосся.
    *Інструменти, матеріали та меблі вказуються на одного учасника/майстра.

    Тези навчального семінару:
    Тема 1. Основні прийоми жіночих стрижок
    Розглядали загальні питання знайомства з професією, які види стрижок будуть вивчатися та з якими інструментами й матеріалами працюватимуть учасниці.
    У перукарській справі виділяють базові стрижки, на основі опанування технології
    яких виконують інші стрижки: «каскад», «каре», «французька» тощо. Базові стрижки допомагають оволодіти видами зрізів, прийомами стрижки, перукарськими інструментами. Далі комбінуючи різні техніки та підходи, виконують різні модельні стрижки. Стрижки можуть бути контрастними, з великими перепадами довжини, та неконтрастні, які мають рівномірну довжину волосся.
    До технічних способів виконання стрижок належать наступні, зведення волосся нанівець, тушування, філірування, окантування, градуювання, стрижка способом «на пальцях», стрижка способом «пасмо за пасмом».
    Для виконання якісної стрижки необхідно навчитися визначати положення основних проділів (прямих ліній) та виконувати їх правильно. Проділи бувають горизонтальні, вертикальні, діагогальні та радіальні. Для виконання стрижок волосяний покрив голови розподіляють на зони: потилична, фронтальна, тім’яна, скронева, маківка. Зони ділять на частини.
    Далі експертка продемонструвала технологію виконання проділів, технологічні прийоми та операції стрижки. Пояснила учасницям як правильно тримати інструмент при виконанні кожної операції та наголошувала на послідовності їх виконання.
    Учасниці заслухали більш детальну інформацію про форми жіночих класичних стрижок та використання відповідних інструментів. Експертка ознайомила з міні-плакатами із зображеннями видів жіночих стрижок, їх технологічними схемами, що вказують на послідовність операцій, відображають усі види робіт, пов’язаних з виконанням стрижки, основні ділянки та робочі проділи тощо.
    Наступним було обговорено можливі дефекти виконання простих коротких жіночих стрижок та шляхів їх попередження й усунення дефектів. Якщо у стижці відсутня плавність в переходах, то причинами
    є не рівно відокремлені пасма волосяного покрову та не добре розчесане волосся, тому відпрацювання відокремлення пасм волосся є надзвичайно важливим. Якщо у стрижці присутні драбинки, то причинами є не відповідно натягнуті пасма і виникає нерівне пасмо, що уникнути цього при роботі пасмо волосся не повинно бути сильно натягнутим. Щоб в стрижці було рівне окантування, потрібно виконувати окантовку ножицями з прямим полотном або машинкою та враховувати розташування вихорків при рості волосся людини.
    Продемонстровано на моделях основні прийоми виконання коротких жіночих стрижок: миття голови перед виконанням стрижки; розподіл волосяного покрову, пасм на зони; стрижка волосся скроневих зон; виконання стрижки скроневих та потиличної зон з використанням тушування; зріз волосся за вухом; окантування нижньої потиличної зони тощо. Під час демонстрації стрижки експертка з перукарської справи провела інтерактивне спілкування з питань які вже раніше розглядалися під час навчання.
    Учасниці навчального семінару відпрацьовували розподіл волосяного покрову, пасм на зони: відокремлення пасма лобно-тім’яної зони,
    відокремлення пасма скроневої зони, відокремлення пасма потиличної зони прямим та діагональним проділом, поєднання скроневої та лобно-тім’яної зони тощо. Даний етап є дуже важливими при виконанні стрижок та впливає на якість результату роботи.
    Тема 2. Стрижка «Українська»
    Експертка пояснила технологію виконання стрижки «українська» та продемонструвала техніки виконання стрижки (тупий прямий зріз та окантування). Далі учасниці приступили безпосередньо до відпрацювання прийомів виконання стрижки на моделях та укладки волосся. Експертка спостерігала за процесом та корегувала дії учасниць.
    Тема 3. Стрижка «Каре»
    Далі, після спостереження за демонстрацією стрижки «каре», учасниці вчилися технікам стрижки («внутрішнє градуювання», «пасмо за пасмом»), старанно дотримуючись технології виконання стрижки «каре». Спочатку потрібно було чітко розділити волосяний покрив голови на зони, оскільки короткі стрижки вимагають точності усіх зрізів та ідеального виконання й дотримування технології виконання стрижки з урахуванням побажань клієнта.

    Тема 4. Стрижка «Каскад»
    Навчальний семінар продовжився інформуванням учасниць з питань виконання жіночих коротких стрижок, сучасних жіночих та каскадних подовжених стрижок.
    Тренерка продемонструвала міні-плакат з фото матеріалами стрижки «Каскад» та розповіла технологію її виконання. Для виконання «каскад» необхідно розділити волосся на зони, відокремити на маківці контрольне пасмо і зістригти необхідну довжину при допомозі гребінця та ножиць з прямим полотном. Далі для
    обробки волосся на потиличній зоні під час стрижки, необхідно поступово піднімати всі наступні пасма до контрольного пасма і зістригати, де отримаємо різну довжину волосся. Щоб пом’якшити зріз волосся на пасмах, можна використати під час стрижки метод «зубці пилки» (поінтинг) за допомогою ножиць з прямим полотном. Коли закінчили виконувати стрижку на всіх зонах волосяного покриву, необхідно виконати окантовку на скроневих зонах. Вона виконується методом ціленаправленого скобзання. Учасниці мали можливість детально переглянути усі моменти виконання стрижки, зробити фото та відео фіксацію. По завершенні демонстрації учасниці обговорили із експерткою технологію та особливості виконання каскадних стрижок.
    Після перерви розпочалося відпрацювання жіночих коротких стрижок, сучасних жіночих та каскадних подовжених стрижок на моделях. Практична частина семінару проходила в творчій атмосфері, учасниці працювали
    зосереджено та старанно. Експертка спостерігала за процесом, корегувала дії та індивідуально демонструвала деякі прийоми, які необхідно було виконати в залежності від зачіски та стрижки клієнток.

    Тема 5. Фарбування волосся, групи барвників
    Під час теоретичної частини навчання тренерка розповідала про групи барвників, способи їх змішування, процес нанесення барвника та фарбування волосся.
    Залежно від принципу взаємодії з волоссям, складу та кінцевого результату фарбування барвники поділяють на групи.
    До першої групи барвників належать препарати для блондування, освітлювання та знебарвлення волосся. За допомогою барвників першої групи виконують такі перукарські операції: освітлення (зміну природного кольору волосся на півтону, декілька тонів); знебарвлення (повне освітлення до надання кольору «блондин»; протравлювання (видалення з волосся штучних пігментів попереднього барвника перед наступним фарбуванням, підготовка сивого волосся та темного волосся до фарбування світлими барвниками); мелірування (освітлення окремих пасом волосся); балаяж (освітлення кінчиків волосся) тощо.
    За допомогою барвників другої групи, або хімічних барвників, досягають повної (кардинальної) зміни кольору волосся на тривалий час. На відміну від барвників першої групи, хімічні барвники можуть освітлювати волосся на 3-4 тони, освітлювати світлішим або темнішим від натурального. Хімічні барвники складаються з двох компонентів: фарбуючого препарату й окисника. Хімічні барвники застосовують для надання таких перукарських послуг: фарбування в новий колір; фарбування «тон у тон»; тонування освітленого волосся; відновлення відтінку; фарбування відрослих коренів; фарбування сивого волосся; кольорове мелірування – фарбування окремих пасом. Перманентні барвники можуть надавати волоссю необмеженої кількості відтінків і повністю зафарбовувати сивину. Напівперманентні барвники надають волоссю природного відтінку, але мають нетривалу дію, швидко вимиваються.

    Напівперманентні барвники затоновують сивину; сприяють посиленню кольору волосся, надають волоссю блиску та сяяння.
    Барвники третьої групи – фізичні барвники без окисника, поверхнево діють на волосся або проникають крізь кутикулу й огортають зовнішній шар кортексу, не взаємодіючи з пігментом волосся. Ці засоби дають змогу тимчасово змінити колір, досягти фарбуванням ефекту «тон у тон» або темнішого тону, а також посилити відтінок світлого волосся. Барвниками цієї групи освітлити волосся не можна. Фізичні барвники використовують: коли потрібно додати насиченості кольору волосся, але небажано використання фарб з окисником; щоб затонувати початкову сивину, небажану жовтизну; щоб надати волоссю відтінку після освітлення та мелірування. До барвників цієї групи належать тонуючі шампуні та бальзами.
    До барвників четвертої групи належать натуральні барвники рослинного походження, що діють аналогічно відтінювальним барвникам. Вони не можуть радикально змінити колір, але посилюють відтінок, поліпшують стан волосся, лікують шкіру голови. Особливо відомі та широко застосовуються серед рослинних барвників хна і басма.
    Металеві барвники, це перші хімічні препарати для фарбування. Вони прості у застосуванні, але далекі від досконалості, роблять волосся менш еластичним, надають перенасиченого неприродного кольору. Такі барвники шкідливі для здоров’я людини, том їх використовують рідко у складі недорогих засобів для фарбування і препаратів для відновлення кольору волосся.
    При підборі тону фарбників необхідно враховувати наступні фактори: природний колір волосся; відсоток сивини; довжину відрослих коренів після попереднього фарбування; рівень тону по довжині та на кінчиках волосся; необхідний рівень освітлення; сумісність відтінків; колір шкіри обличчя клієнта; чутливість волосся до барвника;
    побажання клієнта, стан його здоров’я. Природній колір волосся визначає комбінування різних типів пігменту, а також їхні форма, розмір і кількість.
    Учасниці ознайомилися з палітрою фарб та дізналися про особливості їх вибору та приготування розчинів для фарбування.
    Відтінки за
    Міжнародною системою кольорів (ICS) класифікують у залежності від шкал глибинита тону кольору, які застосовують для визначення та опису натурального кольору волосся. Не завжди у процесі фарбування вдається досягти бажаного кольору.
    Для посилення та корегування кольору використовують мікстони, що при змішуванні з фарбниками можуть поліпшити або виправити несподіваний результат фарбування. Наприклад, при фарбуванні у блонд, для нейтралізації жовтого відтінку, застосовують додавання фіолетового мікстону.
    Далі тренерка продемонструвала учасницям міні-плакат техніки нанесення фарби на волосся. Також розглянули
    необхідні інструменти та пристосування для фарбування волосся.
    Теоретична частина четвертого дня навчального семінару перейшла у демонстрацію процедури фарбування волосся на моделі.
    Для відпрацювання процедур фарбування та стрижок, які вивчали учасниці семінару в попередні дні навчання, в салон було запрошено моделей, серед яких були також жінки- переселенки, що були запрошені через вайбер групу переселенців міста. Моделям дуже сподобалася робота учасниць проєкту вони висловлювали схвальні відгуки.

    Тема 6. Підбиття підсумків модуля «Перукар жіночого залу»
    По завершенні вивчення модуля «Перукар жіночого залу» відбулася рефлексія, під час якої учасниці висловлювали загальні враження від навчання та коментували чи виправдалися їхні очікування.
    Далі відбулося підбиття підсумків, де учасниці порівнювали технології виконання стрижок й прийомів роботи з інструментом. Обговорили класичні варіанти стрижок, які не виходять з моди, повторили які базові стрижки вони опанували та проаналізували, які модельні стрижки різної довжини виконуються на їх основі. Також проаналізували які модифікації класичних стрижок учасниці виконували на моделях і чим вони відрізнялися між собою, з урахуванням побажань клієнток.

    МОДУЛЬ ІІІ. Перукар чоловічого залу
    Очікувані результати: учасниці/ки знатимуть основні прийоми виконання чоловічих стрижок; вмітимуть виконувати чоловічі класичні й сучасні стрижки, стрижку бороди й вусів.
    Інструменти та матеріали*: машинка для стрижки, тример, фен, набір гребінців, набір щіток, перукарські ножиці прямі та філірувальні, щітка для змітання волосся, затискачі для волосся, пульвелізатор, фартук, одноразова продукція (пеньюари, комірці, рушники), дезинфектор, набір аксесуарів професійної лінії засобів догляду за волоссям тощо.
    Меблі*: столик з дзеркалом, пересувний візок для інструментів, перукарське крісло, підставка для ніг клієнта, мийка для волосся.
    *Інструменти, матеріали та меблі вказуються на одного учасника/майстра.

    Тези навчального семінару:
    Тема 1. Основні прийоми чоловічих стрижок
    Крім раніше розглянутих, експертка ознайомила із основними перукарськими інструментами та правилами роботи, які застосовують для чоловічих стрижок волосся, розчісування та укладання це бритви небезпечні та безпечні; філіровочна бритва (безпечна); гребінець-бритва; електрична машинка для стрижки волосся, ножиці, гребінці, пульвелізатор тощо.
    Далі присутнім було продемонстровано базовий набір інструментів та засобів для укладки та догляду за
    волоссям, які входять до їхнього набору для роботи на курсах:
    ножиці прямі та філірувальні, гребінки, щітки, фен, тример, машинка для стрижки, затискачі, пінка для укладки волосся, спрей- віск, гель-віск, лосьйон, шампуні, бальзам для волосся. Розглядали їх призначення та способи використання.
    Теоретична інформація поєднувалася із практичною
    роботою, демонстрацією прийомів й інструментів: електромашинка з насадками і без; тушування електричною машинкою та гребінцем; тушування та підхват ножицями й комбінованим гребінцем; спосіб «пасмо за пасмом». Учасниці вчилися правильно тримати інструменти, виконували робочі рухи та розкладали їх на робочому місці.

    Навчання продовжили із ознайомлення з видами чоловічих стрижок. Чоловічі стрижки бувають прості та модельні. Стрижки «наголо», «бокс», «полубокс»,
    «полька», «канадка» відносяться до базових класичних. Базові стрижки допомагають оволодіти прийомами стрижки, перукарськими інструментами. Далі комбінуючи різні техніки та підходи, виконують різні чоловічі модельні стрижки. Прості й модельні стрижки відрізняються технікою та прийомами стрижки, кількістю використаних інструментів. Стрижки розрізняють на короткому волоссі та волоссі середньої довжини. Тренерка продемонструвала учасницям міні-плакати видів класичних чоловічих стрижок та ознайомила з графічною схемою виконання таких стрижок. Звернула увагу на їх форми та використання відповідних інструментів для стрижки волосся.
    На семінар було запрошено моделі на яких демонстрували прийоми використання інструментів та машинки для стрижки волосся. Спочатку учасниці відпрацювали вже вивчені прийоми миття голови.
    Далі майстер одночасно коментувала послідовність виконання стрижок, вказувала на можливі дефекти виконання чоловічих стрижок та шляхи їх попередження. Учасниці спостерігали за технологіями виконання стрижок, прийомами роботи з інструментом, проводили
    фото та відео фіксацію заняття. Пробували також по черзі виконувати деякі прийоми роботи з інструментом.
    Учасниці обговорили та проаналізували типові помилки, які можуть виникати при виконанні стрижок:
     в стрижці немає плавних ліній: причина – нерівно відділене пасмо волосся та не добре розчесане; спосіб попередження – відділити рівно пасмо волосся від основної маси та старанно розчесати від кореня;

     нерівність в лініях: причина – зрізане товсте пасмо волосся, волосся всередині пасма коротше ніж верхні та нижні шари; попередження – відділити пасмо з врахуванням структури волосся;
     в лініях стрижки присутні сходинки: причина – не відповідно натягнуті пасма і виникає нерівне пасмо; попередження – при роботі пасмо волосся не повинно бути сильно натягнутим;
     нерівне окантування в стрижці: причина – при неправильному рості волосся зрізання пасма не створює монолітної маси волосся; попередження
    – потрібно виконувати окантовку з врахуванням індивідуального росту волосся, ножицями з прямим полотном або машинкою;
     немає плавності в переходах стрижки: причина – немає розділення або неправильне розділення волосся на зони; попередження – чітко виконувати розділ волосся на зони та керуватися схемою стрижки;
     волосся після стрижки не створює монолітної маси: причина – волосся зістрижене проти росту; попередження – стрижку виконують тільки безпосередньо по росту волосся.
    Тема 2. Чоловічі стрижки «наголо», «бокс», «полубокс»
    Для опанування прийомами та технологією виконання чоловічих стрижок, запрошено моделей з різними стрижками, «наголо», «бокс», «полубокс». Тренерка продемонструвала технології виконання стрижок, далі учасниці мали можливість відпрацьовувати стрижки та укладку. Під час практичної роботи учасниць, експертка з перукарської справи спостерігала за процесом та корегувала дії учасниць.
    Стрижка «наголо» личитиме людям з правильною формою голови та без пошкоджень шкіряного покрову голови. Стрижка «бокс» завжди є актуальною, її можна робити незалежно від форми голови, кольору й об’єму волосся. Стрижка
    «напівбокс» належить до класичних та її виконують на різних типах волосся, чоловікам з різною формою обличчя.
    Учасниці відпрацьовували стрижку на сухому волоссі використовуючи машинку для стрижки.

    Тема 3. Чоловічі класичні стрижки «полька», «канадка»
    Тренерка продемонструвала міні-плакат із зображенням чоловічих класичних стрижок «полька», «канадка». Для стрижки «польки» у класичному варіанті характерне довге волосся на верхніх зонах, коротке волосся на нижньопотиличній ділянці та плавний перехід між довжинами. Стрижка пасує чоловікам, які мають худорляве волосся, дітям, приховує вади на скроневих зонах. Стрижка «канадка» личить, як до прямого, так і хвилястого волосся будь-якої густоти, моделювання чілки може бути зачісана від обличчя на бік.

    Головними перевагами канадської стрижки є те, що вона проста у виконанні, виконується досить швидко, її не потрібно постійно укладати, ефектно виглядає на будь якому волоссі, особливо кучерявому чи хвилястому.
    «Канадку» можна укладати по різному: нанести гель на гребінець та розчесати пасма на маківці, витягаючи їх догори, при цьому потрібно добитися найбільш природного вигляду волосся, а не намагатися з усіх сил його збити, щоб воно стирчало колом; можна класти вбік надавши фіксацію гелем, потім висушити феном; укладка елегантна – капнувши на чубчик крапельку гелю, акуратно зачесати його назад, сильно не зализиючи, занадто велика пишність не використовується; максимальна природність – на волосся наноситься пінка, потім воно сушиться феном, допускається виконання проділу збоку; для кучерів – локони сушать феном, злегка
    «збиваються» долонями з нанесеною на них краплею гелю, хвилеподібний чубчик зачісується назад, створюється фіксація лаком.
    Було запрошено моделей та виконано демонстрацію чоловічих класичних стрижок. Учасниці мали можливість детально переглянути усі моменти виконання стрижки, зробити фото та відео фіксацію. По завершенні демонстрації учасниці обговорили із експерткою технологію та особливості виконання класичних чоловічих стрижок. Після перерви розпочалося відпрацювання чоловічих стрижок «полька», «канадка» на моделях. Учасниці відпрацьовували прийоми стрижок старанно та зосереджено. Експертка спостерігала за процесом, корегувала дії та індивідуально демонструвала деякі прийоми, які необхідно було виконати у залежності від зачіски та стрижки клієнтів.

    Тема 4. Стрижка бороди та вусів
    Обираючи форму бороди потрібно врахувати форму та пропорції обличчя, зріст, фігуру клієнта, колір волосся та шкіри обличчя. Обираючи форму вусів необхідно враховувати риси обличчя й зокрема форму носа. Борода й вуса можуть допомагати приховати певні особливості зовнішності, як наприклад, маленьке або скошене підборіддя, надто повні щоки, довгий чи широкий ніс, повні губи тощо. Також, обираючи форму вусів та бороди необхідно враховувати, що густота волосся буває різною, воно більш жорсткіше, порівняно з волоссям голови, іноді росте нерівномірно та може бути різних відтінків.

    Тренерка пояснила правила стрижки бороди і вусів та догляд за ними й продемонструвала прийоми та технологію виконання на моделях. Учасниці відпрацювали продемонстровані прийоми та техніки стрижки бороди й вусів.

    Для відпрацювання сучасних чоловічих стрижок та укладання волосся, а також стрижок, які вивчали учасниці під час усього курсу навчального семінару в салон було запрошено моделей.

    Тема 6. Підбиття підсумків модуля
    «Перукар чоловічого залу»
    Підбиття підсумків. Обговорення та порівняння технік виконання чоловічих стрижок. Учасниці ділилися своїми враженнями від насиченої роботи та обговорювали які стрижки вийшли найбільш вдало.

    МОДУЛЬ ІV. Процедури відновлення та реконструкції волосся
    Очікувані результати: учасниці/ки знатимуть основні правила вибору процедури у залежності від типу волосся та ступеня його пошкодження; вмітимуть виконувати процедури по відновленню та реконструкції волосся.
    Інструменти та матеріали*: фен, праска, натягувач пасм, затискачі, гребінець, щітки, пензлик та миска для нанесення сумішей, мірна склянка, фартук, одноразова продукція (пеньюар, рукавички, шапочки, рушники), дезинфектор, кератиновий склад, цистеінова нанореконстукція, колагеновий ботокс, очищуючий шампунь на основі кератину, кератиновий холодний ботокс, кератиновий шампунь і кондиціонер.
    Меблі*: столик з дзеркалом, пересувний візок для інструментів, перукарське крісло, підставка для ніг клієнта, мийка для волосся.
    *Інструменти, матеріали та меблі вказуються на одного учасника/майстра.
    Тези навчального семінару:
    Тема 1. Процедури по реконструкції волосся
    У залежності від стану волосся та попередніх процедур з ним, потрібно обрати доглядову процедуру, яка максимально покращить стан волосся клієнта. Говорячи про лікування волосся, мається на увазі потужний догляд, спрямований на відновлення внутрішньої структури. Звісно,
    говорити про повну ремісію, тобто, одужання не доводиться, але тривалий і позитивний ефект від салонного догляду все ж відзначається.
    Дані питання необхідно розкривати із наведенням прикладів. Учасницям семінару можна запропонувати визначити власні тип та форму волосся.
    Загальна схема салонного
    догляду за волоссям, включає в себе таку загальну послідовність виконання:
    1) очищення волосся шампунем глибокої очистки, який усуває забруднення і залишки засобів стайлінгу;
    2) нанесення робочого засобу в один або два етапи;
    3) термічна обробка волосся професійною праскою, якщо це передбачає технологія;
    4) нанесення фінішної маски або засобів для завершення дії.
    Тема 2. Холодна реконструкція волосся
    Експертка детально розповіла учасницям призначення та протокол процедури холодної реконструкції волосся. Це різновид процедури, що виключає термічний

    Тема 3. Гарячий ботокс волосся вплив та показана волоссю з дуже сильними ушкодженнями, коли обробка праскою для волосся при високих температурах може тільки нашкодити. Після процедури волосся насичуються вологою, поживними речовинами, стають еластичними, сильними і пружними.
    До приміщення запросили модель, на якій експертка продемонструвала виконання цієї процедури. Учасниці мали можливість детально переглянути усі моменти виконання даної процедури, зробити фото та відео фіксацію. По завершенні процедури учасниці обговорили із експерткою процедуру.
    Учасниці відпрацьовували розглянуту процедуру на моделях. Експертка спостерігала за процесом та корегувала дії учасниць.

    Учасницям детально охарактеризували призначення та протокол процедури гарячого ботоксу волосся. Було запрошено модель для демонстрації виконання цієї процедури. В ході процедури на очищене волосся нанесли засіб із амінокислотами, вітамінними комплексами і рослинними екстрактами. Далі пасма обробили гарячою праскою для волосся. Це забезпечує глибоке проникнення речовин всередину і запаювання лусочок кутикули. Гарячий ботокс дає відмінний ефект, що відновлює і усуває жовтизну освітленого волосся.
    Учасниці мали можливість детально ознайомитися з усіма етапами виконання даної
    процедури та зробити фото й відео фіксацію, що у подальшому сприятиме кращому відтворенню доглядових процедур вже без участі майстра. По завершенні демонстрації учасниці обговорили із експерткою процедуру та задавали питання.
    На навчальний семінар було запрошено моделі для відпрацювання учасницями розглянутої процедури гарячого ботоксу волосся. Експертка спостерігала за процесом та корегувала дії учасниць.
    Тема 4. Цистеювання волосся Робота була зосереджена на розгляді призначення та протоколу процедури цистеювання, де активним компонентом засобу є цистеїн, який надає комплексну відновлювальну, зміцнювальну, протиоксидантну дію, усуває посіченісь, ламкість, тьмяність, розгладжує та надає дзеркального сяяння. Ініші ефекти від процедури
    це потовщення волосся, стимулювання росту, легкість розчісування. Після даної процедури волосся не потребує додаткового укладання феном, воно відразу стає шовковистим та гладеньким після миття. Відповідно відбулася демонстрація майстром процедури й далі учасниці відпрацьовували процедуру цистеювання волосся на моделях.

    Тема 5. Кератинове випрямлення волосся
    Кератинове вирівнювання є процедурою для вирівнювання та відновлення структури пошкоджених локонів. В якості головного компонента вирівнюючих процедур є кератин, який заповнює пустоту волосся, після чого на нього впливає висока температура завдяки застосуванню праски для волосся і склад перетворюється в захисний бар’єр, що надає хвилястому та курчавому волоссю блиск та гладкість. Учасниць навчального семінару чекало опанування процедурою кератинового випрямленя волосся, тому моделей підбирали з хвилястою або курчавою формою волосся. Після демонстрації процедури майстром, учасниці самостійно відпрацьовували завдання.

    Тема 6. Підбиття підсумків модуля «Процедури відновлення та реконструкції волосся»
    Учасниці обговорювали отриманий досвід та порівнювали процедури по догляду за волоссям. Вони по черзі висловлювали власні емоції від навчання та називали особливості кожної процедури, яку розглянули. Ділилися враженнями від роботи з волоссям клієнток та обговорювали відповідність типу та форми волосся клієнток до виконаних процедур.

Немає коментарів

Додати коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов'язкові поля позначені *

Календар подiй

Листопад
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Грудень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Січень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Лютий
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Березень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Квітень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Травень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Найближчі події

ПІДТРИМАТИ НАШУ ДІЯЛЬНІСТЬ

Найменування юридичної особи – Громадська організація “Кіровоградське обласне об’єднання громадян «Інститут соціокультурного менеджменту”.

Код ЄДРПОУ – 26114563.

Номер рахунку -UA523052990000026008015106552

Призначення переказу – Безповоротна фінансова допомога