Чи можна назвати реалізації громадських ініціатив – кулінарією з особливими рецептами? Якщо у вас сумніви, що ні – Олена Андрушкевич вас переконає – “Якщо ми почнемо щось робити і це справді буде нас захоплювати, якщо ми будемо віддавати душу – то буде приходити апетит”.
В рамках проєкту «Інструменти розвитку місцевої активності в умовах кризи»* розпочато другий етап його реалізації, а саме проведення його учасниками власноруч розроблених вебінарів з тематики, що наближена до їх діяльності. Перший вебінар було проведено 22 лютого 2021 року Андрушкевич Оленою на тему «Як збільшити апетит до активності? Корисні рецепти». Метою вебінару було донести до глядачів важливість пошуку своєї ідентичності, унікальної ідеї для розвитку громади. Онлайн-захід був напрочуд цікавим і мотивуючим, оскільки Олена застосувала алегорію, порівнюючи громадську діяльність з кулінарією, з тим, що реалізація будь-якої ініціативи схожа на добрий рецепт.
Секретний інгредієнт = унікальність
Олена зазначила, що будь-яка активність починається з ідеї, яка об’єднує навкруги людей. Якщо ми додаємо якийсь секретний інгредієнт – ідея стає унікальною. В чому є сутність унікальності – у кожній громаді, організації, ініціативі, заході є своя унікальність.
Навіть фантастична ідея має право на життя, якщо вона позитивно впливає на суспільство! Постає питання як же сформулювати ту саму унікальну ідею, – на це Олена дає наступні рекомендації:
– Важливо спілкуватися з жителями громади
– Важливо слухати один одного
– Важливо вивчати історію громади
З громадою варто постійно комунікувати і використовувати для цього різні методи взаємодії. Це можуть бути опитування, громадські обговорення, цікавий пост-заклик в соціальній мережі, який спонукатиме громадян до обговорення тощо. Не варто недооцінювати силу соціальних мереж у пошуку ідей для майбутніх громадських заходів. Говоріть, пишіть про себе та закликайте до цього інших. Тим паче місцеві медіа полюбляють унікальні ідеї, з яких потім можна зробити цікаві сюжети.
Олена переконала глядачів вебінару, що це справді працює, опираючись на власний досвід. Вона розповіла про ідею, яка перетворилася на загальнодержавний захід: «Донеччина зустрічає своїх захисників. Карачун – фест». Це був дійсно цікавий захід, організований БО «МБФ «ЗЛАГОДА» та ГО «Союз ветеранів АТО Донбасу».
Корисні рецепти від Олени, які допоможуть стати шефом на кухні заходів для розвитку громад:
- Не боятися! Страх паралізує дії!
- Завжди додавати секретний інгредієнт!
- Спілкуватися, слухати і чути!
- Бути публічним і відкритим!
- Бачити у всьому позитивну сторону!
- Набиті шишки – то досвід!
Отже, кожний захід це дійсно рецепт, у якому неможна обійтися без активних громадян, ініціативних організаторів та дійсно “смачної” ідеї. Підсумовуючи захід, Олені вдалося провести цікавий та просвітницький вебінар, опираючись на отримані знання на онлайн-заходах “Як проводити ефективні вебінари”, власний багатий досвід громадської та волонтерської діяльності.
*Матеріал підготовлений в рамках проєкту “Інструменти розвитку місцевої активності в умовах кризи” , що реалізується Інститутом соціокультурного менеджменту за фінансової підтримки Black Sea Trust for Regional Cooperation a project of the German Marshall Fund
Відповідальність за інформацію, наведену у матеріалі, несуть автори.