Використання механізмів громадської участі у нашій громаді здійснюється по-різному. Наша громадська організація «Квітка душі» намагається активно вводити такий механізм як консультації з громадськістю. Наприклад, весною було оприлюднено інформацію про намір проводити капітальний ремонт об’єктів благоустрою по вул. Центральна (в районі будівель за № 44, 44-А та 46) та по вул. Набережна (від буд. 50 до буд. 62) як ми розуміємо парк за будинком культури й міською радою та дорога до підвісного містка в м. Підгородне Дніпропетровської області. Жителі громади в онлайн просторі активно почали висловили прохання про те, щоб громадськість була обов’язково залучена до розробки проекту та проведення консультацій з громадськістю з питання капітального ремонт об’єктів благоустрою.
Наша громадська організація «Квітка Душі» 22 квітня 2020р., подала звернення до Підгородненської міської ради, так як ми вважаємо, що жителі законно мають право бути залучені та вносити свої пропозиції до подібних проєктів, оскільки вони є платниками податків, з яких складаються бюджети. До подання аналогічного запиту також долучилися інші громадські об’єднання, зокрема, ГО «Дивна Україна», ГО «Аналітичний центр Підгородного», ГО «ВК «Іскра», ГО «Солянка».
Окрім звернень до місцевої ради, також ми писали й до обласної ради. Врешті-решт, були проведені консультації з громадськістю, онлайн обговорення, але вже після того, як проект був затверджений, та оприлюднений як факт перед громадянами. Голос громадськості та пильний контроль за подальшою реалізацію проєкту не дав змогу владі завести карманних підрядчиків. Тому проєкт так і не було реалізовано.
Як інструмент консультації з громадськості ми використовували в обговоренні питання щодо транспортного сполучення, адже ним переймаються на обласному рівні. Коли відбулася зміна напрямків транспорту і подорожчання вартості за проїзд, ми провели консультації з громадськістю і передали результати нашого обговорення до обласної ради.
Використання інших громадських інструментів разом з громадськими обговореннями та поданням запитів, підвищують варив на відповідальність чиновників та залучення громадян. Бувало таке, що за день до місцевої ради надходить 80 запитів, але це не є якісним показником. Бо добре, коли є інформація, але її всю потрібно опрацьовувати і знаходити конкретні факти, де є недоліки.
Антон Вусик, громадська організація “Квітка душі”
Матеріал взятий із видання: