Вперше я заговорила про те, що в нашому місті незручний міський простір для молодих батьків ще три роки тому: коли прийшла із дитиною до лікарні, то зіштовхнулася із проблемою, що немає де залишити дитячий візочок. Аналогічні незручності виявились і під час відвідування дитсадка, під стінами якого постійно скупчуються коляски, які перебувають там упродовж всього дня. Я почала піднімати це питання. Оскільки полишений просто неба дитячий транспорт часто намокає від дощу або вигорає під сонцем. До того ж візочки є легкою здобиччю для зловмисників – їх можуть легко вкрасти. Під час дощу батьки залишають коляски та інші види дитячого транспорту у тамбурах і коридорах, таким чином захаращуючи проходи та аварійні виходи.
Я хотіла, щоб у громаді були створені спеціальні парковки із накриттям для дитячих візочків. До того ж значна частина працівників дитсадка приїжджає на роботу велосипедом, тому важливо було зробити парковку ще й універсальною: як для дитячих візків, так і для велосипедів. Ставши співзасновницею громадської організації молодих освітян «ДієVO», я двічі брала участь у конкурсі місцевих грантів з проєктом, у якому описала суть цієї проблеми та спосіб її вирішення. Але проєкт не було підтримано.
Влітку в Маловисківській ОТГ з’явилась така можливість як електронні петиції: якщо зібрати 100 електронних підписів, то дане питання потрапляє на порядок денний пленарного засідання депутатів міської ради . Перша е-петиція була моя і стосувалася тієї ж теми – створення «Парковки для дитячих візочків на території дитсадка «Ромашка»» 25 липня 2020 року, але через технічні перешкоди вона не була одразу зареєстрована. У зв’язку з цим я звернулася до міської ради, повідомила про те, що петиція створена, але не опублікована і не має ніякої відповіді з модерації. Спеціаліст із міської ради зв’язався із технічною підтримкою сайту і, зрештою, моя петиція була опублікована.
Я активно інформувала громаду та поширювала петицію через соціальні мережі, місцеві газети, особисту комунікацію. Зі збором підписів виникало багато труднощів: до мене зверталося багато людей і казали, що вони не можуть зареєструватися на сайті, або зареєструвалися, але не можуть підписати петицію. Представниці громадської організації «ДієVO» створили дві відеоінструкції з порадами щодо реєстрації на сайті електронних петицій, проте, незважаючи на всі наші старання, деякі люди через технічні проблеми сервісу так і не змогли залишити свій електронних підпис. В останні дні задля забезпечення необхідної кількості підписів, я та мої колежанки з громадської організації «ДієVO» зібралися біля дитячого садка, на території якого, за змістом петиції, планувалася парковка. Всім бажаючим підписати петицію – ми пропонували допомогу у реєстрації.
Попри технічні перешкоди, електронна петиція отримала достатню кількість підписів – 106 із 100 потрібних. Петиція була розглянута на сесії міської ради і зараз вони очікують від мене детальної інформації реалізації петиції для того, щоб вони змогли створити проєкт рішення і втілити цю ідею в життя. Три роки я піднімаю питання вирішення цієї проблеми і от завдяки електронній петиції мені це вдалося.
Також із електронною петицією про створення парковки, я подала ще одну петицію. Знову ж таки, із-за технічних перешкод вона була опублікована значно пізніше. Суть цієї електронної петиції полягала у створенні металевої огорожі між тротуаром і дорогою по вулиці Шевченка (Мала Виска, Кіровоградська обл.). Цією вулицею ходить дуже багато дітей до школи та дитячого садка, арух автомобілів дуже інтенсивний. Йдучи цим тротуаром, в мене постійно виникає страх за життя моєї дитини. На мою думку, там необхідний відбійник Ми, представниці ГО «ДієVO», зробили фотографії як люди йдуть з дітками цим тротуаром і створили ще одну електронну петицію. На жаль, вона не набрала необхідну кількість голосів, але я не засмучуюсь.
Коли петиції не набирають достатньої кількості підписів, щоб потрапити на розгляд сесії, вони просто подаються до місцевої ради як колективне звернення. Тому, в будьякому разі, з яким би результатом не завершився збір підписів, про проблеми громади – влада буде проінформована. Громадська організація «ДієVO» провела потужну інформаційну кампанію з просування своїх е-петицій. Ми здобули величезний досвід, яким готові ділитись. Одна із наступних петицій була створена її автором завдяки нашій консультативній підтримці і ми радіємо, що цей інструмент участі стає все більш популярними серед громадян. Загалом, за три місяці існування такої можливості, було створено 5 електронних петицій, три з який набрали 100 і більше підписів.
ТОП порад від ДієVO як просувати е-петицію
- Доведіть актуальність Я щоразу, коли була на роботі чи проходила мимо, фотографувала купу велосипедів і візочків під стінами дитсадка і викладала ці фото у Facebook. Пішов дощ і коляски мокнуть під дощем – виходжу роблю фото і ввечері маю нову публікацію для Facebook! Після цього почула від представниці міськради: «Марино, доки ви не озвучили цю проблему, я не знала, що вона існує!».
- Хештег і посилання у кожній публікації Людина може прийняти рішення підтримати петицію аж за п’ятою чи десятою вашою публікацією. Буде прикро, якщо саме під цим вирішальним постом не буде посилання і ваш потенційний підписант махне рукою «ааа, ну й ладно…». До того ж робіть публікації регулярно! З мого досвіду: якщо на тиждень про петиції забула, то й підписів за тиждень 0… А так, з кожною публікацією: по 2,3 а то й 5-7 голосів!
- Інструкція з реєстрації Штука потрібна, бо не всі із технікою на «ти». Нам довелось виготовити аж 2 відеоінструкції та 1 покрокову зі скріншотами. На це був запит від людей. Якщо хтось пожалівся, що не може зареєструватись – подякуйте за наполегливість, попросіть не здаватись і «проведіть за руку», доки не зареєструєтесь.
- Використовуйте всі канали комунікації Соціальні мережі, газети, дошки оголошень, плакати на території, про яку йде мова у петиції… Як показала наша практика, місцева газета тут малоефективна, проте про ДієVO і новий інструмент участі прочитав увесь район!
- 5.Інформуйте про результати Час від часу публікуйте: скільки людей вже підписалось і скільки часу залишилось. Інколи люди розраховують на те, що й без них все складеться, але коли бачать, що так думає чи не кожен, починають активізуватисВідомі підписанти Серед прихильників вашої петиції є депутати, телеведучі чи інші відомі особистості? Обов’язково поділіться цим!
- Додайте гумору Додайте кумедне фото і зробіть у тексті логічну прив’язку до петиції. Люди люблять гумор та іронію, тому така публікація збирає більше вподобань і коментарів, завдяки чому більше людей побачать такий пост у своїй стрічці новин.
- Доброзичливі емоції Ви можете відчути глибоке розчарування, коли збиратимете підписи. Не бійтесь про це публічно писати: нехай люди знають, скільки зусиль ви прикладаєте! Але при цьому ретельно підбирайте слова і ніколи нікого не звинувачуйте. Ми вже засвоїли цей урок.
- Дякуйте своїм підписантам Всі, хто підписали або просто поширили ваш пост про петицію, заслуговують на подяку. Спочатку мені складно це давалось, бо я ж не собі у двір прошу парковку. Але коли ці голоси збираєш по краплинці, то мене переповнює вдячність і я не соромлюсь про це говорити. Я радію і людям теж приємно! Особливо, оцініть старання тих, хто мав технічні проблеми при реєстрації, але все одно не здались!
- Рекламуйте новий інструмент участі Закликайте людей голосувати не тільки за вашу петицію, а рекламуйте загалом і можливість створити власну! Хтось жаліється в коментарях на «диряву» дорогу чи погану воду? Розкажіть, як на це вплинути за допомогою петиції. За це ви отримаєте + до своєї карми і, можливо, ще й суперську дорогу і якісну воду у майбутньому.
- Збирайте добровільні підписи Ніхто не сумнівається, якщо автор/ка петиції активізує всіх своїх рідних, кумів, друзів і колег, то досить швидко зможе набрати 100 підписів… Але давайте залишимо людям, можливість відчути особисту причетність до вирішення озвученої в петиції проблеми! Це буде важко і довго, але це більш дієво розвиває громадянське суспільство. Не здавайтеся!
Марина Матковська,
Громадська організація “ДієVO”
Матеріал взятий із видання: