• Публічні виступи*

    • 28.10.2019
    • Опубліковано : admin
    • 0 Коментар
    • 153
    • Роздрукувати

    Брайан Трейсі у своїй книзі «5:0 в вашу пользу, или Эффективные методы убеждения», стверджує, що 85% вашого успіху, щастя, здоров’я, благополуччя залежить від вміння спілкуватися з людьми. Практично все в нашому житті, як бачимо, залежить від цього.

    Публічні виступи можна поділити на кілька категорій. Ритуальні – це виступи, які не несуть ніякого глибокого змісту, інформації, мети переконати людей. Це просто виступ, який потрібно виконати. Наприклад, на весіллі тост. Інформаційні – інформування про щось. Коли викладач читає лекцію. Остання категорія виступів, про які ми сьогодні з вами поговоримо – мотиваційні.

    Коли ми говоримо про мотиваційний публічний виступ, що ми повинні перш за все зробити? Перший наш крок, якщо ми готуємося – це мета. Правильно сформульована мета – це хороший результат. Коли ми готуємо якийсь захід, ми повинні дати собі відповіді на 2 питання – для чого це мені треба, що я від цього хочу і що хочуть ті люди, до яких я іду. І вже відштовхуючись від цього, має бути наша дія. Наприклад, коли я люблю цукерки і йду на рибалку, то явно рибі я цукерки не несу, хоч я їх і люблю. Я йду із тим, що їсть риба.

    Тому, дуже важливо на першому етапі підготовки до публічного виступу – є чітко окреслена мета. Далі готуємо власне наш публічний виступ. Наприклад, є часовий таймінг, 100% нашого часу. 90% нашого часу з них ми готуємося.

    Малюнок статистичних даних.

    Переважна більшість часу, а саме 60%, готується – про що буде йти мова, про що буде говорити. Пишуться тексти. 30% – як зайти, сісти, повернутися і тільки 10% – як вдягнутися. І це в корінь протилежне до того, як нас сприймає аудиторія. 60% сприймає нас від того, як ми одягаємося. Вони нас оцінюють. Неважливо, про що ми говоримо, а важливо, що на нас надіто. 30% слухають, як ви говорите і тільки 10% про що. Все навпаки.

    Коли я прочитала цю книгу, вирішила перевірити все на практиці. Сказали мені провести в будинку культури свято 9 травня. Пішла я в перукарню, зробила макіяж, купила дороге і гарне плаття та й все інше. Думаю, я перевірю просто на практиці, як же воно працює. Той сценарій я прочитала два рази, але одягнена бездоганно. Я вважаю, що провела я цей захід добре, але можна було і краще. Але, стільки людей, включаючи депутатів з міської ради і тих від кого я чекала дзвінка, то всі написали або подзвонили, включаючи міського голову, що я дуже добре вела. Але як же я вела, а гардероб правильно підібраний – це головне. Потрібно всього 7 секунд, щоб у людей про вас склалося перше враження. Ви їм або сподобалися або ні, і вам буде потрібна не 1 хвилина, щоб далі якось змінити ситуацію в інший бік.

    Уявимо, що аудиторія і оратор мають якусь статеву приналежність. Насправді, аудиторія – це примхлива жінка. А лектор – це чоловік, який має її в чомусь переконати, добитися її прихильності. Запам’ятайте, що аудиторія підсвідомо – це як колектив. Якщо ви говорите про якісь неприємні речі для них, то вони об’єднаються проти вас. Той, хто лектор – він завжди чужий. Ті, хто сидять в залі, вони завжди свої, які б відносини між ними не були. Тому, одне із важливих правил – ніколи не вступати з аудиторією в конфлікт. Ніколи не намагатися нав’язати якісь відносини, а тільки вміло лобіювати.

    Структуру виступу можна визначити наступним чином. Вступ – 20% вашого часу, 60% – основна частина і 20% – це заключна частина вашого виступу. Дуже важливо, щоб у вас був інтерактив. Це залучення кожного до вашого спілкування. Когось, щоб запитали, когось щоб допомогли щось зробити. Коли ви залучаєте людей, ви даєте можливість відчути їх потрібність. Також, це розвантажує аудиторію, адже вона також втомлюється.

    Подолання страхів. Вченими доведено, що страх перед публічними виступами займає друге місце після страху смерті. Це величезна проблема. Один із грецьких ораторів, коли вперше хотів виступити на Афінському форумі, а це була людина начитана, то всі люди розсміялися і пішли. Він не розчарувався, клав каміння у свій рот, щоб тренувати дикцію і виголошував свої промови окремо, і таким чином навчився виступати. В рекомендаціях – бажано зробити репетицію перед дзеркалом. Це один варіант. 

    Інший варіант – записати на диктофон, а краще на відео. Адже вам потрібно проаналізувати свою поведінку, свій виступ, подивившись зі сторони. Долати свої страхи потрібно. Як з цим боротися? Корисно зробити якусь фізичну вправу, наприклад, поприсідати. Адреналін зменшиться в крові. Якщо такої змоги немає, то корисна вправа – порухати щелепою. Під час таких рухів адреналін з крові виходить. Ще дуже добре допомагає дихальна гімнастика по 1000 разів.

    Важливим аспектом є презентація себе. Коли ви приходите кудись виступати, потрібно не соромитися, розказати про себе. Тобто, коли ви називаєте всі свої регалії, перед тим як виступити, то вас вже будуть сприймати добре, хоча ви ще нічого не сказали, а аудиторію вже налаштували на себе. Буває, коли люди хвилюються, то вони про це кажуть. Психологи кажуть, що і це допомагає, адже ти висказався людям, що ти хвилюєшся, то вона тебе і потім нормально сприймає.

    Ми плавно переходимо до такого поняття, як увага. Тільки 7 хвилин тримається увага на публічному виступі. Якщо тема цікава, то максимум 20 хвилин. Щоб утримувалась увага, звертайтесь до аудиторії, щось питайте, чи відкрити вікно тощо. Коли лектор не стоїть, а ходить, то увага краще зосереджується, зовсім інше сприйняття. До цього відноситься також й міміка, голос. Враховуємо це. Жестів повинно бути в міру, щоб слухали про що ви говорите, а не тільки дивляться на те, як ви махаєте руками.

    Стосовно одягу – коли ви йдете до аудиторії, є важливий момент. Дивлячись на те, куди ви йдете, для якої аудиторії. Треба одягатися так, як одягаються приблизно ті люди, до яких ви йдете. Тоді вони вас будуть сприймати. Так само і мова, навіть допустимо вживати якісь жаргонізми. Якщо ви йдете до шахтарів, то потрібно говорити їх мовою.

    Коли ми заходимо в зал, а вони бувають різні, є така важлива річ, як зоровий контакт. Бажано із кожним, яка б не була аудиторія, чи то клас, чи стадіон, чи будинок культури встановити максимально зоровий контакт. Щоб між вами і аудиторією був метр, тобто зона, щоб можна було розширити, малюючи якби трикутник.

    Ще важливий момент – це час нашого публічного виступу. У всіх людей зранку набагато краще працює та частина мозку, яка відповідає за логіку, критичне мислення, аналітику. В другій половині дня – та частина мозку, яка відповідає за емоції, почуття. Вам вже хочеться спокою. Тобто, коли ви йдете виступати зранку, ви повинні запастися датами, конкретними фактами, якимись важливими речами, реалістично – конкретними.

    Виконання вправи. Виступ – презентація себе. Підбиття підсумків. Поради для себе.

     

    Тренерка

    Людмила Чупряк

    Уманська міська централізована система бібліотек, м. Умань Черкаська обл.

    * Стаття взята із Матеріалів п’ятої національної конференції «Соціальна анімація для розвитку культури та громад»

Немає коментарів

Додати коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов'язкові поля позначені *

Календар подiй

Листопад
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Грудень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Січень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Лютий
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Березень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Квітень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Травень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Найближчі події

ПІДТРИМАТИ НАШУ ДІЯЛЬНІСТЬ

Найменування юридичної особи – Громадська організація “Кіровоградське обласне об’єднання громадян «Інститут соціокультурного менеджменту”.

Код ЄДРПОУ – 26114563.

Номер рахунку -UA523052990000026008015106552

Призначення переказу – Безповоротна фінансова допомога