• Кращі практики ШОУ-4

    • 21.06.2019
    • Опубліковано : admin
    • 0 Коментар
    • 545
    • Роздрукувати

    Пропонуємо стратегічно по планувати і взяти собі у скарбничку досвід соціальних аніматорів, які реалізовують цікаві, корисні та дієві ініціативи, що сприяють розвитку громад. Зокрема, з 18 по 20 червня 2019 року у м. Львів в рамках проекту «Школа громадської участі-4» було проведено третій етап навчання. Даний навчальний етап складався з двох тренінгових блоків – «Роль громадських активістів у створенні стратегічного плану громади» та «Кращі практики розвитку громад», що були проведені для двох груп учасників проекту. Проект реалізується Інститутом соціокультурного менеджменту за фінансової підтримки Фонду ім. Ч.С. Мотта. У навчанні взяли участь активісти чи не з усієї країни, які представляли Полтавську, Кіровоградську, Київську, Луганську, Дніпропетровську, Чернівецьку, Херсонську, Хмельницьку, Сумську, Львівську, Черкаську та Миколаївську області.

    Тренінг «Роль громадських активістів у створенні стратегічного плану громади» був проведений Леонідом Жовтило, тренером, випускником «Школи громадської участі – 1», експертом з місцевого економічного розвитку та реформування місцевого самоврядування. Леонід представив учасникам ключові аспекти створення стратегічного плану об’єднаної територіальної громади. Поєднання теорії й практичних вправ допомогло учасникам познайомитися з термінами та поняттями, що використовуються при плануванні розвитку громади, етапами розробки стратегічного плану, формами залучення громадян до розробки стратегічного плану громади, партисипативними формами участі громадян в процесах прийняття управлінських рішень. Зрозуміли сутність і важливість стратегічного управління розвитком громади, а також напрацювали навички застосування законодавства України та рішень місцевої ради щодо моніторингу та контролю за діями влади в процесі реалізації стратегічного плану розвитку громади.

    Не обійшлося і без ігрофікації. Так, наприклад, учасники у групах намагалися створити свої височенні башти із макаронів та зефіру. Звучить дивно, але це було весело і корисно, в тому плані, що гра передбачала роботу саме на постановці стратегії спільного бачення і відповідних дій. А ввечері навчання основам стратегії продовжилося за грою «Світ громад».

    Тренінговий блок «Кращі практики громад» – не звичайний, оскільки це та частина навчального етапу, де учасники «Школи громадської участі-4», які є й випускниками ТоТ, мали можливість провести свої власні тренінгові сесії.

    Отож, до тренерської лави приєдналися Іванна Білик, Світлана Годун та Лілія Гарбузюк. Кожна з тренерок провела по тренінговій сесії для кожної з двох груп учасників проекту.

    Іванна Білик провела тренінгову сесія під назвою «Бібліотека і громада: співпраця заради розвитку». Іванна розповіла учасникам про мальовничість своєї громади й успіхи, яких вдалося досягти в процесі її розвитку. Мова йшла про с. Сутківці, що на Хмельниччині – місцевість повна історичними архітектурними пам’ятками, розуміння цінності яких сприяло розвитку зеленого туризму. І саме в цьому процесі активну участь бере саме бібліотека, на базі якої реалізується проект «Сільська бібліотека – платформа регіонального туризму». Детальніше про проект Іванни можна дізнатися з уривку телепередачі «Село і люди» Хмельницької ОДТРК «Поділля-центр»: https://youtu.be/N9M6uZLw5UE

    Світлана Годун провела тренінгову сесію «Університет третього віку». Чи знайоме вам поняття «ейджизм», чи вірите ви в освіту протягом життя?

    Світлана представила досвід  реалізації проекту «Університет третього віку» на базі бібліотеки, що має на меті навчання людей старшого віку комп’ютерній грамотності. «Університет» має вже перших випускників, в планах підготовка ще одного випуску.  Також Світлана розповіла про трансформацію захаращеної бібліотеки у світлий та комфортний простір. Так як серед учасників було багато бібліотекарів за фахом, вони активно розпитували Світлану про її успіхи та нововведення у бібліотеці, аби перейняти досвід.

    Лілія Гарбузюк провела тренінгову сесію «Світ повний можливостей». Мабуть, найемоційніші тренінгові сесії на цьому етапі навчання. Лілія підійшла до представлення теми свого виступу із сутності переосмислення цінності життя, часу на щоденну рутинну та професійну  діяльність, що ми витрачаємо. Такий глибинний аналіз допоміг Лілії представити свій досвід як найкраще, адже мова йшла про громадську активність переселенців у м. Полтава. Тренерка розповіла як вони – переселенці розпочинали життя «з нового аркушу» у новому місті. Втриматися на плаву допомогла громадська та волонтерська діяльність. Лілія разом з іншими переселенцями створили ініціативну групу «Полтава самодопомога», реалізували декілька цікавих і корисних соціальних проектів, таких як «Соціальна пральня», «Нове життя старих речей», «Соціальний гардероб», «Спорт для всіх» та інші.

    Анастасія Шевченко, асистентка проекту «Школа громадської участі-4» провела тренінгову сесію на тему «Візуальний контент». Аналізуючи громадську діяльність учасників проекту – вони проводять багато корисних і цікавих заходів, що сприяють розвитку громад. Але більшість із них тримає у тіні свої здобутки, не представляючи їх на широкий загал, зокрема, у соціальних мережах. Тому учасникам було надано інформацію про особливості соціальних мереж і як їх використовувати громадському активісту. Потім на практиці попрацювали над створенням контенту за допомогою графічних онлайн-редакторів «Сrello» та «Сanva», а також знімали відео на смартфони та монтували їх з допомогою мобільного додатку Quik.

    Детальніше з досвідом наших тренерок можна ознайомитися у новому виданні ІСКМ «Навчання, яке веде до розвитку громад». 

    Отже, навчальний етап видався напрочуд насиченим досвідом, практиками, можливостями. По завершенню кожен учасник отримав сертифікати, що затверджують участь у тематичних тренінгах та здобуті знання. Захід залишив по собі відгуки,  які підтверджують його позитивний влив. Тож, так чи інакше, учасники отримали багато корисних інструментів, впровадження яких ми обов’язково побачимо у їх громадській діяльності.

Немає коментарів

Додати коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов'язкові поля позначені *

Календар подiй

Листопад
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Грудень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Січень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Лютий
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Березень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Квітень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Травень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Найближчі події

ПІДТРИМАТИ НАШУ ДІЯЛЬНІСТЬ

Найменування юридичної особи – Громадська організація “Кіровоградське обласне об’єднання громадян «Інститут соціокультурного менеджменту”.

Код ЄДРПОУ – 26114563.

Номер рахунку -UA523052990000026008015106552

Призначення переказу – Безповоротна фінансова допомога