• 5 практичних порад: діджиталізуємо громадський сектор

    • 03.12.2018
    • Опубліковано : admin
    • 0 Коментар
    • 716
    • Роздрукувати

    Епоха цифрової доступності інформації вимагає від громадського сектору «бути озброєними технологіями» – це критерій першості і розуміння потреб громад, аби діяти вчасно, локально, ефективно. Як не заблукати громадському активісту в глобальному інформаційному світі – в допомогу приходять знання з діджиталізації. З метою надання громадським активістам нових знань з діджитал-розвитку громад, зокрема, е-демократії, інформатизації суспільства, створення якісного контенту, використання смарт-технологій та цифрових інструментів для позиціонування своїх ініціатив та ОТГ в Інтернет-просторі, – з 27 по 29 листопада 2018 року у місті Київ Інститутом соціокультурного менеджменту (ІСКМ) було проведено тренінг «Розвиток громадських ініціатив в епоху діджиталізації» в рамках проекту «Участь через залучення»*. Участь у заході взяв 21 громадський активіст з 14 областей України. Тренерами на заході стали експерти діджитал-агенства «Be Famous Studio».

    Як можна описати тренінг – триденний інтенсив, що балансував між засвоєнням теорії та моделюванням реальних ситуацій з життя? Отже, що потрібно знати аби діджиталізувати громаду?

    ІСКМ зібрав практичні поради з діджиталізації, які вивчали учасники тренінгу:

    Порада #1. Цікавтеся сучасними дослідженнями з інформатизації суспільства.

    На тренінгу учасники отримали сукупність статистичних даних щодо стану цифрового середовища України, проникнення інтернету, результатами дослідження потреб українських НДО в ІТ-технологіях, рейтинги популярних сайтів та загальнонаціональних ЗМІ в Україні. Це саме та інформація, яка формує сучасне уявлення щодо основних споживацьких потреб. Завдяки цьому ви зможете визначити свою цільову аудиторію, а також що саме варто впроваджувати у вашій громаді, які потреби населення в інформації, способів її подачі та сприйняття.

    Порада #2. Занурюйтеся у розуміння ключових понять.

    Ми говоримо про таке поняття як «діджиталізація» – що це таке? Як зазначили тренери на заході, – краще  визначення терміну “діжиталізація” зрозуміти за переліком явищ і процесів, які  у сукупності визначають розуміння цього поняття. Тому на тренінгу учасники сформулювали своє поняття діджиталізації – це інформатизація, обмін даними, смарт-технології, автоматизація процесів і роботизація, цифрова економіка, персональна та суспільна безпека, штучний інтелект і, звісно, складові е-демократії для громадянського суспільства.

    Ще одне поняття, яке має відношення до процесу діджиталізації – це розвиток інформаційного суспільства. Це поняття було сформульоване ще колективом авторів Інституту соціокультурного менеджменту у виданні 2009 року «Інформаційний̆ компонент діяльності НДО», де написано, що  «Інформаційне суспільство – це нове явище і новий етап у розвитку сучасної цивілізації, що характеризується збільшенням ролі інформації й знань у житті людей і їх активним спілкуванням між собою». Тому розібравшись з поняттям інформаційного суспільства, учасники тренінгу засвоїли сутність єдиного інформаційного простору в епоху цифрових технологій.

    Порада #3. Створюйте якісний контент на своїх Інтернет-ресурсах – наповнений, сучасний, різноманітний.

    Що таке якісний контент – це той, що захоплює увагу читача, змушує його прочитати до кінця, прокоментувати, залучитись. Учасники на тренінгу вивчили основні критерії потрапляння до стрічки новин у мережі Facebook, зокрема, деякі з них: тип контенту – експериментуйте з відео, текстом, зображеннями; публікуйте у той час, коли ваша цільова аудиторія найактивніша; додавайте лінки, тегайте цікавих особистостей. Так, опираючись на представлені тренером критерії, учасники протягом трьох днів спільно робили гучні публікації на сторінці ІСКМ у мережі Facebook: перший пост – захоплюючий текст із динамічними та веселими зображеннями, для оформлення яких учасники використовували різноманітні графічні діджитал-інструменти; другий пост – підготували яскраве відео про другий навчальний день з допомогою мобільного додатку Quik; третій пост – підсумковий, де акцент зроблений саме на змістовний текст.

    Порада #4. Використовуйте діджитал-стратегії у процесі розвитку громади.

    Тренерами були розроблені 10 стратегій задля ефективного управління цифровими проектами громади, наприклад: розуміння повного циклу цифрового комунікаційного процесу; знання та використання місцевих «фішок» для популяризації цифрових ресурсів громади; ідентифікація цільової аудиторії, фіксація наявних локальних цифрових ресурсів тощо. У динамічній командній роботі учасникам спромоглися вивчити всі 10 стратегій і апробувати більшість з них на вправах, тому у 14 громад України стратегічний діджитал-план розвитку вже точно з’явився.

    Порада #5. Створюйте платформу поширення вашого контенту.

    Про що мова – власне про сайт громадської організації, чи закладу культури, чи ініціативної групи. В чому є переваги наявності власного сайту – це ваша візитна картка, цільове відображення того, що, як і з ким ви робите, це ваша бібліотека інформації і майданчик для зворотнього зв’язку з жителями вашої громади. В цьому переконалися учасники тренінгу, які на практиці моделювали прототипи візуальних карт сайтів для громадських організацій та закладів культури, зрозуміли як необхідно підходити до створення технічного завдання цифрового проекту та рекрутування ІТ-фахівців для його виконання.

    Отже, діджиталізація стрімко проникає в громади і це, зокрема, завдяки вмотивованим учасникам проекту «Участь через залучення», які тепер стали локальними агентами діжитал-змін у громадах. Тренінг «Розвиток громадських ініціатив в епоху діжиталізації» відкрив перед ними нові можливості розвитку та діяльності. Наразі, ІСКМ отримує багато схвальних відгуків про тренінг від його учасників. Пройшовши всі три етапи проекту, вони стали тим активом громад, які знаються на анімації, децентралізації та діджиталізації. Попереду багато позитивних змін на локальному рівні, і ми в цьому впевнені, адже учасниками від початку проекту вже реалізовано 136 ініціатив, до яких залучено 4529 осіб. Підсумуємо – ми змінюємо людей, а люди – змінюють громади.

     

    *  Проект «Участь через залучення» реалізується Інститутом соціокультурного менеджменту в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст статті є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів i не обов’язково відображає погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.

Немає коментарів

Додати коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов'язкові поля позначені *

Календар подiй

Грудень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Січень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Лютий
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Березень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Квітень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Травень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Червень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Найближчі події

ПІДТРИМАТИ НАШУ ДІЯЛЬНІСТЬ

Найменування юридичної особи – Громадська організація “Кіровоградське обласне об’єднання громадян «Інститут соціокультурного менеджменту”.

Код ЄДРПОУ – 26114563.

Номер рахунку -UA523052990000026008015106552

Призначення переказу – Безповоротна фінансова допомога