З чого має починатися діджитал-розвиток громади? Команда учасників першого тренінгу «Розвиток громадських ініціатив в епоху діджиталізації», виконуючи вправу «Час великих ідей» і підводячи підсумки всього тренінгу, створила перелік топ-ідей, які можна прирівняти до першочергового діджитал-плану розвитку громади. Пропонуємо ознайомитися з ними та додати їх до вашої скарбнички громадського активіста:
- Реалізація проекту картування громади і, як результат, – створення Google-карти громади;
- Використання відео-редакторів і створення за їх допомогою презентаційних відео, відео-звітів заходів, репортажів та іншого відео-контенту;
- Нагальна потреба у створенні сучасних сайтів будинку культури, бібліотеки, громадської організації тощо;
- Налагодження роботи інформаційно-комунікаційного центру (ІКЦ) з діджиталізації громади на базі місцевого закладу культури;
- Потреби ГО у ліцензованому програмному забезпеченні, дотримання правил охорони інтелектуальної власності в Інтернеті та безпеки персональних даних;
- Комунікація з владою щодо підтримки діджитал-проектів громади – пропонуємо ідеї розвитку, представляємо проекти, залучаємо ресурси;
- Створення ініціативної групи із створення контенту та його ефективного просування – при ГО чи закладі культури доречно створити команду, яка буде писати інформаційні матеріали, створювати відео та графіку, публікувати їх на сайтах і поширювати у соціальних мережах громади;
- Глибше вивчення сучасної концепції «платформи», на базі якої зможуть функціонувати сайти громад та ГО, а управлінці та мешканці отримають доступ до інвестиційних е-інструментів розвитку та механізмів громадської участі. Звернути увагу на досвід платформ Gromada.org.ua, Dosvit та EGAP;
- Використання платних сервісів реклами в соціальних мережах для поширення новин громади і збільшення аудиторії прихильників ії проектів;
- Практичне втілення принципу “навчився сам – передай знання іншому”. Обмін досвідом з пройдених учасниками тренінгів з використанням ними цифрових засобів комунікації;
- Вивчення принципів е-урядування та використання громадами сервісів е-демократії, що покликані зробити місцеву владу прозорою та підзвітною, а громади – озброєними публічними онлайн-інструментами такими як «звернення громадян», «відкритий бюджет», «кабінет городянина» та іншими;
- Створення або удосконалення сторінок громади у соціальних мережах Facebook, Instagram (та інших за потребою), використання можливостей месенджера Viber для створення групових акаунтів і залучення різних категорій громади у комунікацію.
Тренінг проводився Інститутом соціокультурного менеджменту з 5 по 7 листопада 2018 року у м. Київ в рамках проекту “Участь через залучення”.