• Платформа Добродєл як інструмент аніматора*

    • 18.01.2016
    • Опубліковано : admin
    • 0 Коментар
    • 21
    • Роздрукувати

    Юрій Трофименко

    Центр «Ахалар» м. Чернігів

    Мартін Лютер Кінг колись сказав свою найвідомішу промову «Я маю мрію» і після цього у світі багато чого змінилося. Коли ми думали про Добродєлом – платформою, яка допоможе в анімації громад, в нас також була мрія, бачення, яке би це зробити. Насамперед, ми відходили від тенденції, яка зараз є очевидною – з кожним днем, місяцем, роком все більше і більше людей знаходяться онлайн. Різноманітні гаджети, дівайси вони весь час інтегровані, ввімкнені в Інтернет. Дана тенденція найбільш яскраво прослідковується на молодому покоління, але на мою думку, не далеко той день, коли це буде повсюдно. Так як ця тенденція не піддається змінам, ми вирішили її використати. Ми подумали про те, чому б нам не зробити так, щоб спочатку анімація відбувалася онлайн, а потім автоматично переходила в реальне життя офлайн. На основі цього ми придумали сайт, який назвали «Добродєл».

    Наразі сайт налічує більше 2000 тисяч учасників, більше 600 проектів, кожен українець може презентувати свою ідею на Добродєлє, де повинен коротко та чітко її описати, зазначити, яка допомога та ресурси необхідні для досягнення цілі, підключити до інформації якусь візуалізацію, вказати місто чи область, з якої походить ідея. Інша людина, яка має таку ж мотивацію – допомогти людям, своїй громаді, може знайти на Добродєлє інформацію, про проведення певних заходів і прийняти у них участь. Саме таким чином відбувається процес анімації.

    Ми постійно наводимо приклад, якщо ви хочете допомогти у вирішенні якоїсь проблеми, варто звернутися за допомогою до Добродєла. Наприклад, у дворі нам ніде зібратися, тож варто зробити лавку і який-небудь столик. На сайті Добродєла описуємо, що нам необхідно – банка фарби, 5 дощечок, 100 цвяхів, потрібна також допомога волонтерів. І якщо один з мешканців цього двору побачить цей анонс на сайті та згадає, що у нього десь у гаражі залишилася банка фарби, тож він ставить клік і галочку допомогти банкою фарби у розділі даного повідомлення. Потім нам приходить повідомлення, наприклад, що дядя Вася може допомогти нам банкою фарби з гаражу. Тоді ми телефонуємо дяді Васі пропонуємо разом долучитися до роботи. Як результат, ми пишаємося нашою спільною роботою і обмірковуємо як ще можна покращити нашу громаду. Таким чином Добродєл переводе спілкування людей із віртуального до реального і, безумовно, є корисним для громади.

    Доюродєл також може запропонувати багато корисного іншим цільовим аудиторіям, окрім громаді. Ми виявили три дещо менші аудиторії: перша – аніматори; друга – ті, хто навчає аніматорів (наприклад, громадські організації такі як Інститут соціокультурного менеджменту, Ахалар, ЗУРЦ); третя цільова аудиторія – бізнес, фонди.

    Підтримуючи зв’язок з Добродєлом, аніматор отримує можливість швидко візуалізувати й поширити свою ідею, тобто не просто на словах пояснювати чого ви хочете, а за рахунок демонстрація ідеї на всеукраїнському сайті з візуалізацією, коментаріями та відгуками людей. На скільки мені відомо, декілька наших аніматорів отримали допомогу завдяки тому, що показали свою справу на Добродєлє. Наприклад,один хлопець із Полтави отримав приміщення для втілення своєї ідеї, проте до цього він довгий час намагався доказати іншим, що його ідея є цікавою, але його так ніхто і не підтримав, до ти пір поки він не запропонував розглянути цю ідею на сайт, де вона була описана. Тому, як висновок – сам факт наявності презентації допомагає.

    Зрозуміло, що ці три цільові аудиторії мають зручності від того, що всі їхні справи завжди є доступними онлайн. Також це чудова можливість надавати консультації та поради іншим, адже кожен з вас може допомогти іншій людині, написавши свою пораду під його представленою ідеєю.
    Аніматор отримує можливість інтеграції Добродєла із соціальними мережами як можливість залучення нових людей до справи. В цілому допомогти важко, адресно завжди легко, вказавши чітку ціль допомоги, ідеї і тому подібне. Також Добродєл пропонує аніматору зробити адресну пропозицію бізнесу.

    Що отримують ті, то навчає та допомагає просування анімації в цілому у країні? Перш за все, наша основна задача, як тих хто супроводжує та навчає, це консультування, надання навчальних матеріалів, тому, виходячи з цього, сайт допомагає зробити це простішим. Ми завжди можемо прокоментувати, залишити побажання, проаналізувати, що виходить, а що ні.

    На Добродєлє для нас є можливість бачити рейтинг справи – це те, як платформа сама оцінює активність людей на сайті, за рахунок відвідування сторінки, коментування постів, добавка в обране, допомога, оновлення – завдяки чому зростає рейтинг. Тому, якщо я моніторю проект я завжди бачу вдалий він, чи ні. Адже, якщо рейтинг не високий – це означає, що людям не цікаво заходити на цю сторінку та цікавитися ідеєю, що там описана. Це може бути причино того, що ініціатор десь, щось допрацював, слабкий зв’язок з людьми.

    Цікавою функцією на сайті є оновлення, як одна із можливостей після репрезентування своєї ідеї поступово оновлювати її, повідомляючи аудиторії про проведені вами заходи із фото та відео ілюстраціями. Тож якщо я бачу, що у даної справи, ідей велика кількість проведених заходів, оновлень, я бачу, що дана ідея живе і дає результати. Для мене, як для спостерігача та того, хто супроводжує, цей показник є важливим.

    Для нас дуже важливо мати готовий звіт, тому Добродєл дає можливість «не бігати» за гратодавцем, донором та пропонувати їм звіт про зроблену нами роботу, що фінансувалася за їх підтримки. Звітом є те, що описувало вами на сайті – різні акції, опитування, відгуки про діяльність від учасників.

    Що дає Добродєл тим, хто фінансує справи (бізнес, донорські організації)? Наприклад, вигода для бізнесу – реклама у соціальних мережах. Для того, хто дав кошти важливо, щоб була можливість перевірки того як ці кошти використовуються і на що витрачаються, повинна бути прозорість та результативність справи.

    Як працює фунціонал залучення коштів від бізнесу? Якщо я аніматор і захотів взяти у бізнесмена 1000 гривень, я приходжу до нього не просто з прохання а із пропозицією – давайте ви дасте мені гроші, а я вам забезпечу рекламу вашого бізнесу у соціальних мережах. Якщо бізнесмен погоджується, то 1000грн. перераховується на платформу Добродєла. Для того, щоб 1000грн. стала моєю як аніматора, перерахувалась мені на проект цільова аудиторія (ті, хто є в мережі) повинна зайти на Добродєл і здійснити наступну дію – натиснути на кнопку «поділитися» справою. Якщо не поділилися, то значить, що невелика частина із зазначеної суми, яка була обговорена з бізнесменом, переходить на підтримку доброї справи – ваш проект. Таким чином, якщо була заявлена 1000 грн. і кожен клік перераховує лише 5 грн., то необхідно 200 кліків, тобто 200 осіб мають зайти на сайт, ознайомитися з проектом і клікнути на перерахування 5 грн., щоб підтримати вашу ініціативу. Ви запитаєте «а де ж тут реклама?» – реклама з’являється у соціальній мережі на вашій сторінці як тільки ви натиснули на кнопку «поділитися», де публікується певний пост «я підтримав таку-то добру справу, дякую спонсору …». Як результат спонсор отримує 200 рекламних постів.

    Що є викликом для аніматора? Задача аніматора домовитися з бізнесменом, «розкрутити» свою локальну громаду, надихнути її, сказавши «друзі, я роблю цю справу для вас, підтримайте мене, зайшовши на сайт Добродєл і клікнути на підтримку моєї ідеї». Таким чином ми переходимо в ситуацію «виграш-виграш» – громада отримує реалізовану справу, люди дізнаються про добрі справи, що відбуваються навколо них; спонсор отримує рекламу; і врешті-решт будь-який користувач, який просто клікав на підтримку певної справи, автоматично стає благодійником. Наразі дана функція працює для локального бізнесу.

    Хотілося б розповісти про майстер клас, що буде проводитися для вас. На майстер класі ми будемо працювати зі своїм тілом, як через тіло можна віднайти взаєморозуміння із самим собою, з іншими людьми, відповідно і з громадою. Ми будемо робити певні вправи на рівні експериментів і самостійно віднаходити відповіді на те, що ми відчули, зрозуміли та до якого висновку дійшли.

    *Матеріали_другої_Національної_Конференції_Соціальна_анімація_для_розвитку_культури_та_громад_2015

Немає коментарів

Додати коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов'язкові поля позначені *

Календар подiй

Липень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Серпень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Вересень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Жовтень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Листопад
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Грудень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Січень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Найближчі події

ПІДТРИМАТИ НАШУ ДІЯЛЬНІСТЬ

Найменування юридичної особи – Громадська організація “Кіровоградське обласне об’єднання громадян «Інститут соціокультурного менеджменту”.

Код ЄДРПОУ – 26114563.

Номер рахунку -UA523052990000026008015106552

Призначення переказу – Безповоротна фінансова допомога