Фандрейзер , благодійник, філантроп, меценат … як розібратися з цими поняттями та зрозуміти хто вони такі та їх відмінності? Можна сказати одне – всі вони подібні і хочуть зробити добру справу. На ці та інші питання знає відповіді відомий експерт з розвитку благодійності Руслан Краплич (Фундація ім.. князів-благодійників Острозьких, м. Рівне).
З по 26 по 28 травня 2015 року у м. Кіровоград пройшов наступний етап «Школи громадської участі-2», в рамках однойменного проекту Інституту соціокультурного менеджменту (ІСКМ) за фінансової підтримки фонду ім.. Ч.С.Мотта. Цей етап був присвячений темі фандрейзинг, залучення коштів . В якості тренера було запрошено Руслана Краплича.
Учасникам Школи була надана можливість навчитись, як залучати кошти в свої громади з різних джерел, дізнатися про інструменти фандрейзингу. Попрацювавши у групах учасники визначили, чому люди дають/не дають гроші. Також приділили увагу збору пожертв, які існують підходи. На що треба звертати увагу, треба знати куди дивитись.
«Перша пожертва приходить між 7 та 11 зверненням» – Руслан Краплич. Було проведено аукціон – чорний мішок, також прозора скринька. Таким чином було зібрано більше 200 грн. на тренінгу.
Зосередили увагу на фінансовій життєздатності організації. В який спосіб організувати. Кожен з учасників самостійно розподілив по відсоткам зусилля своєї організації. Тренер показав найбільш правильний розподіл зусиль. Фінансова життєздатність має вірно розподілять зусилля.
Також учасники складали інформаційне повідомлення, граючи «шукали гроші» і пробуували «приміряти» риси ідеального фандрейзера. Наприкінці тренінгу кожен з учасників написав листа, в якому вказали 7 пунктів, що вони зроблять впродовж 6 місяців після тренінгу. ІСКМ надішле ці листи учасникам восени.
«Гроші… ми ходимо повз них, на них. Мистецтво полягає в тому, щоб побачити невидиме і вибрати ту купу, що необхідна»