• Проект Центрів місцевої активності *

    • 23.09.2010
    • Опубліковано : admin
    • 0 Коментар
    • 44
    • Роздрукувати

     

     

    ПОТРЕБА ОРГАНІЗУВАТИ ЦМА

    В Польщі вираз “місцева громада” більше асоціюється з певною територією, ніж з приналежністю до соціальної спільноти. Індивіди не ідентифікують себе з суспільством, в якому вони живуть. В результаті вони не відчувають відповідальності за вирішення суспільних проблем. Місцеві громади, які включають в себе райони, містечка та села, часто не мають центру де б зосереджувалось суспільне життя та вирішувалися і обговорювалися б місцеві громадські проблеми та потреби. НДО фокусують свою діяльність на певних групах та вирішенні певних проблем. Хоча, не існує якихось спеціальних органів, робота яких виходила б з потреб громад, для яких вони працювали б. Органи місцевого самоврядування працюють без огляду на потреби місцевих громад, без підтримки з боку суспільства, яке може надавати дуже цінної підтримки в їх роботі.

    КОНЦЕПЦІЯ ЦМА

    Діяльність ЦМА спрямована на активізацію місцевої громади та на створення почуття ідентифікування себе з певним місцем та з певною групою людей. ЦМА не є новими організаціями. Вони, швидше, представляють спосіб роботи, який використовується міцними, життєспроможними НДО, органами місцевого самоврядування та інституціями, які мають відношення до цих органів як таких. Наприклад, містечкові клуби, чи культурні центри. Риса, за якою ЦМА виділяються з поміж інших подібних організацій – це їх спрямованість не на обмежений сектор життя (як-то екологія чи культура), а на відношення до громади як до одного цілого, намагаючись вирішити різнопланові проблеми, з якими стикається суспільство. Однією з найвагоміших переваг ЦМА є їх місія по мобілізації населення певної території” на вирішення певних проблем цієї території. Метою “громадського аніматора” є пошук місцевих лідерів та волонтерів для виконання локальних проектів. Наша мета – розвинути модель Центру місцевої активності, яка б слугувала прикладом для інших спільнот. Проект було започатковано Фондом ВОКІ5 в 1997 році.

    ПОТРЕБА ОРГАНІЗУВАТИ ЦМА

    В Польщі вираз “місцева громада” більше асоціюється з певною територією, ніж з приналежністю до соціальної спільноти. Індивіди не ідентифікують себе з суспільством, в якому вони живуть. В результаті вони не відчувають відповідальності за вирішення суспільних проблем. Місцеві громади, які включають в себе райони, містечка та села, часто не мають центру де б зосереджувалось суспільне життя та вирішувалися і обговорювалися б місцеві громадські проблеми та потреби. НДО фокусують свою діяльність на певних групах та вирішенні певних проблем. Хоча, не існує якихось спеціальних органів, робота яких виходила б з потреб громад, для яких вони працювали б. Органи місцевого самоврядування працюють без огляду на потреби місцевих громад, без підтримки з боку суспільства, яке може надавати дуже цінної підтримки в їх роботі.

    КОНЦЕПЦІЯ ЦМА

    Діяльність ЦМА спрямована на активізацію місцевої громади та на створення почуття ідентифікування себе з певним місцем та з певною групою людей. ЦМА не є новими організаціями. Вони, швидше, представляють спосіб роботи, який використовується міцними, життєспроможними НДО, органами місцевого самоврядування та інституціями, які мають відношення до цих органів як таких. Наприклад, містечкові клуби, чи культурні центри. Риса, за якою ЦМА виділяються з поміж інших подібних організацій – це їх спрямованість не на обмежений сектор життя (як-то екологія чи культура), а на відношення до громади як до одного цілого, намагаючись вирішити різнопланові проблеми, з якими стикається суспільство. Однією з найвагоміших переваг ЦМА є їх місія по мобілізації населення певної території” на вирішення певних проблем цієї території. Метою “громадського аніматора” є пошук місцевих лідерів та волонтерів для виконання локальних проектів. Наша мета – розвинути модель Центру місцевої активності, яка б слугувала прикладом для інших спільнот. Проект було започатковано Фондом ВОКІ5 в 1997 році.

    Один і той же представник даної організації має брати участь у всіх тренінгах (ця людина має приймати рішення від імені організації);

    Учасники покривають самі витрати на проїзд.

    ФОРМИ ПІДТРИМКИ

    Всі групи, залучені до впровадження ідеї ЦМА, приймають участь в дворічному проекті. Протягом першого року планується провести чотири тренінги. Тренінгова програма висвітлює такі теми: правила (закони) про активізацію місцевих громад, створення коаліцій, розробка правил співпраці між найважливішими представниками місцевих громад, творчість у вирішенні проблем, аналіз потреб громади, планування та розвиток проектів, методи фандрейзинга, створення іміджу організації. На другий рік плануються такі заходи: створення команд ЦМА, взаємні візити, консультації польських та іноземних експертів, навчальна поїздка за кордон, продовження проектів та спільних заходів (аналіз потреб, Громадські інформаційні центри PIO).

    ГРОМАДСЬКИЙ ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЦЕНТР

    Формується інформаційний центр для людей, які працюють в ЦМА. Центр керуватиметься одним, чи групою волонтерів, які пройшли підготовку (у випадку, коли залучається великий заклад, можливий варіант створення постійного робочого місця). Центр забезпечуватиме інформацією з таких тем:

    Інформація про індивідуальні громадянські права, за матеріалами брошур;

    Інформація про місцеві інституції та статутні зобов’язання;

    Допомога в сфері дії Кодексу адміністративної діяльності – допомога в написанні заяв та позовів.

    СПІВПРАЦЯ З ІНШИМИ УЧАСНИКАМИ ПРОЕКТУ

    Виконуючи проект, ми користуємось методами, які вже були перевірені іншими організаціями. Ми співпрацюємо з такими організаціями в таких сферах:

    Програма Діалогу Біалісток: виконання загальної стратегій для розвитку ЦМА, допомога в навчанні, підтримці, аналізі місцевих потреб та ресурсів;

    Регіональний культурний центр в м. Ольштині: відбір та моніторинг;

    Мережа SPLOT: відбір;

    Мережа волонтерських центрів: два центри з числа першої групи заснували Центри волонтеріату в межах своїх організацій та об’єднали їх з польською Мережею волонтерських центрів;

    Академія розвитку філантропії в Польщі: розробка методів для забезпечення співпраці з бізнесом, впроваджуючи місцеві ініціативи;

    KLON та Асоціація бюро громадських порад: створення Центрів громадської інформації.

    ДЖЕРЕЛА ФІНАНСОВОЇ ПІДТРИМКИ

    Проект ЦМА підтримується численними спонсорами, які розуміють його важливість та оригінальність. Підтримки надають такі організації: Громадський діалог РНАРЕ, Фонд Германа Маршала, Фонд Штефана Баторія, Британський Фонд KNOW HOW, Фонд Форда. Більш того, Міністерство культури і мистецтв, проект голландського уряду MATRA, Югендверк та фундація польсько-германського співробітництва, Фонд братів Рокфеллерів, Міністерство освіти, уряд воєводства Мазовії.

    ОЦІНКА ДІЯЛЬНОСТІ ЦМА

    Оцінка програми ЦМА, яку було проведено через рік по завершенню проекту, спрямовувалась на оцінку важливості програми для тих, хто брав в ній участь, їх організацій та довкілля, в якому вони працюють. Були зазначені необхідні зміни, а також напрямки майбутнього розвитку. Евалюація складалася з огляду 14 учасників першої групи ЦМА, а також двох фокус-груп. Результати оцінки показують, що всі учасники були задоволені програмою, вони зазначили, що дякуючи участі в проекті вони змінили своє відношення: тепер вони вдаліше справляються з проблемами, вони стали відкритими для людей, вони усвідомлюють ті вміння, що в них є і використовують їх в командній праці.

    Програма ЦМА вплинула також і на рідні організації тих, хто працював по ній. Проект дав поштовх покращенню методів менеджменту, допоміг встановити зв’язки та співпрацювати з іншими організаціями та інституціями, допоміг покращити якість послуг, які вони надають. В 13 організаціях, які брали участь в проекті, були впроваджені ініціативи на користь місцевої громади, серед них програма “Містечкова безпека” (на яку мали вплив програми Фундації розвитку демократії на місцях та Програми Діалогу Біалісток). Високо оцінена була структура програми: тренінги, освітні візити, створення мап потреб, виконання незалежних проектів. Учасники першої групи декларували свої наміри про подальшу спільну співпрацю. Дехто наполягав на створенні більш формальної структури, як-то асоціація чи федерація.

    СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ЦМА

    Ідея ЦМА започаткована в 1998 році групою з 20 осіб, які працювали над проектом. В процесі відбору, забезпечення інформацією центрів підтримки були використані Мережа SPLOT та контакти Програми Діалогу, Цього року ми розпочинаємо серію тренінгових програм для двох груп у складі 20 осіб кожна. Передбачається, що кожного нового року щонайменше одна група займатиметься діяльністю в проекті ЦМА. Формування кола людей, активних в сфері НДО та органах місцевого самоврядування, кола людей, які б обговорювали поширення громадської роботи та реалізували проект ЦМА є дуже важливим. Планується провести семінар-зустріч в м. Олечко. Більш того, оскільки створюється все більше ЦМА, будуть проводитися регіональні зустрічі. Найцікавіші проекти будуть висвітлюватись у віснику “СМША”. Далі буде розроблено повне зібрання пропозицій по створенню подібних проектів, а також посібник “Крок за кроком – як організувати Центр місцевої активності”. Цього року ми розпочинаємо поширення ідеї створення ЦМА на освітні установи з тією метою, щоб зробити школи відкритими для потреб громади. В одно час ми розпочнемо поширювати нашу ідею в сільських регіонах.

    В 2000 році було засновано центр підтримки ЦМА – Асоціацію ЦМА

    * – Міжнародний семінар “Трансформування галузі культури в посттоталітарних країнах” – Кіровоград, ЦПТІ, 2001 – 52 с.

     

     

Немає коментарів

Додати коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов'язкові поля позначені *

Календар подiй

Грудень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Січень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Лютий
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Березень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Квітень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Травень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Червень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Найближчі події

ПІДТРИМАТИ НАШУ ДІЯЛЬНІСТЬ

Найменування юридичної особи – Громадська організація “Кіровоградське обласне об’єднання громадян «Інститут соціокультурного менеджменту”.

Код ЄДРПОУ – 26114563.

Номер рахунку -UA523052990000026008015106552

Призначення переказу – Безповоротна фінансова допомога