Поняття “менеджмент” багатозначне.
Менеджмент це:
-
систематизована сукупність теоретичних і практичних знань про керування соціотехнічними системами; ієрархія керування, адміністративні одиниці, спеціалісти й інші виконавці;
-
влада і мистецтво керівництва. Це авторитет посади, авторитет менеджера, обов’язки підлеглих виконувати його розпорядження;
-
засіб і манера спілкування з людьми під час проведення ділових нарад, переговорів, телефонних розмов та інше;
-
адміністративні уміння та навички керівника, що дозволяють йому організувати ефективну роботу апарату керування;
-
сукупність принципів, методів, засобів і форм управління виробництвом з метою підвищення його ефективності.
У нашому контексті менеджмент – це спеціально організоване управління галуззю культури і закладами, що складають її систему, для досягнення визначеної цілі і підвищення ефективності як системи в цілому, так і її окремих елементів.
При цьому, під керуванням ми розуміємо процес планування, організації, керівництва, мотивації і контролю роботи співробітників організації для досягнення визначених цілей.
* – Азарова Т.В., Абрамов Л.К. Менеджмент у сфері культури – Кіровоград, ЦПТІ, 2000