• Визначення стратегічних цілей *

    • 16.06.2010
    • Опубліковано : admin
    • 0 Коментар
    • 43
    • Роздрукувати

    Визначення стратегічних цілей розпочинається з уточнення кінцевої мети (місії) організації. Важливо з’ясувати:

       чи зберігає свою актуальність мета організації у світлі проведеного аналізу
    внутрішнього і зовнішнього оточення?

       чи відповідає пріоритетний напрямок діяльності організації її загальній меті?
    Після коректування та уточнення загальної мети НДО можливе безпосереднє
    визначення стратегічної мети.

    При цьому необхідно враховувати наступне:

    а)  стратегічні цілі повинні відповідати місії організації; вони повинні
    демонструвати, що ми конкретно бажаємо досягнути у межах реалізації місії.
    Наприклад, для здійснення місії організації – «пропаганда здорового способу життя»,
    висувається стратегічна мета – “Протягом двох років поліпшити здоров’я дітей на
    території свого району шляхом профілактичної освіти батьків”;

    б)  стратегічні цілі відносяться до категорії первинних і їх необхідно відрізняти від
    повторних цілей, тобто конкретних завдань, спрямованих на досягнення первинних
    цілей. Наприклад, стратегічною (первинною) метою організації є: «Сприяння розвитку
    в Україні інвестиційної діяльності шляхом реалізації учбово-практичного комплексу
    по страхуванню довгострокових інвестицій». Для реалізації цієї стратегічної мети
    висувається повторна мета, спрямована на її досягнення: “Розробити учбовий курс
    «Страхування довгострокових інвестицій і випробування їх у вузах України». Це
    завдання є вторинним по відношенню до стратегічної мети і не входить до її розряду.

    в)  кількість стратегічних цілей не повинна бути великою. Цілі повинні бути тісно
    взаємопов’язані між собою. Єдність і взаємозв’язок стратегічних цілей зумовлені
    єдністю місії, на реалізацію якої, вони спрямовані. Наприклад, місія організації:
    “Зміцнення життєвої стійкості НДО регіону шляхом активізації процесу між секторного
    партнерства” здійснюється завдяки досягненню декількох взаємопов’язаних
    стратегічних цілей:

    ·         перебудова інформаційно-консультативної мережі у державних закладах культури

    ·         професіоналізація діяльності лідерів та персоналу НДО

    ·         підвищення рівня інформаційного впливу НДО регіону на соціальне оточення

    г)  стратегічні цілі повинні бути реальними і відповідати конкретним умовам
    діяльності організації і коштам, що є у її розпорядженні. Наприклад: для організації, яка працює у сільській місцевості і не має відповідного кадрового і технічного потенціалу, не реально у якості стратегічного висувати завдання: “Навчання молоді інформаційним технологіям”;

    д)  стратегічні цілі повинні бути доступними для перевірки і сконцентрованими на
    результатах.
    Мета може формулювати у якісному або кількісному вимірюванні. Наприклад, мета, що кількісно вимірюється, може бути сформульована таким чином :проведення 20 тренінгів, створення 2 нових територіальних одиниць.

    Складніше вимірюються якісні формулювання стратегічних цілей. Наприклад: допомога керівникам підприємств, організацій у їх рості, розвитку їх здібностей, збагаченню їх знань”.

    У цьому випадку важче орієнтуватися як по відношенню шкали виміру, так і по відношенню дій, необхідних для досягнення цілей.

    Ось чому цілі, сформульовані в якісному виразі, вимагають уточнення, деталізації та конкретизації. У наведеному вище прикладі необхідно було точно визначити, який зміст містить поняття “здібності підприємця”.

     *    Азарова Т.В. Абрамов Л.К. Стратегічне планування діяльності НДО – Кіровоград: ЦПТІ, 2000 – 92 с., розділ 2.6.

     

Немає коментарів

Додати коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов'язкові поля позначені *

Календар подiй

Грудень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Січень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Лютий
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Березень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Квітень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Травень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Червень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Найближчі події

ПІДТРИМАТИ НАШУ ДІЯЛЬНІСТЬ

Найменування юридичної особи – Громадська організація “Кіровоградське обласне об’єднання громадян «Інститут соціокультурного менеджменту”.

Код ЄДРПОУ – 26114563.

Номер рахунку -UA523052990000026008015106552

Призначення переказу – Безповоротна фінансова допомога