Усі питання, які стосувалися децентралізації і які піднімалися в обласній державній адміністрації обов’язково проходили громадську експертизу та громадське обговорення. Безпосередньо на засідання громадської ради при облдержадміністрації виносилися питання стосовно адміністративно-територіальної реформи.
Громадськість завжди залучається до обговорення тих чи інших процесів. Наша задача, Управління комунікацій з громадськістю облдержадміністрації, полягає у тому, щоб налагодити участь громадськості у прийнятті рішень. Якщо говорити, наприклад, про створення перспективного плану розвитку території Кіровоградської області, – його обговорення відбувалося за участі представників громадської ради та територій громад.
У зв’язку з ліквідацією районних державних адміністрацій ми сьогодні, на жаль, втратили велику частину спеціалістів, які працювали у сферах розвитку громадянського суспільства, комунікації з громадськістю та інформаційної діяльності. Тощо було скорочення в районних державних адміністраціях і, зрозуміло, що це одні із перших підрозділів, які попадали під це скорочення. Тому сьогодні ми маємо таку ситуацію, коли один спеціаліст виконує функції декількох посад, наприклад, займається організаційними питаннями, веде сайт тощо.
Певною мірою відбувся перерозподіл функцій між рівнями організації, тобто на обласний рівень передано питання, які пов’язані з діяльністю релігійних організацій, відповідно, райони вже не мають такої функції. Релігійні організації – це велика складова організацій громадянського суспільства.
Ми отримали від Кабінету міністрів України проєкти типової структури нових районних державних адміністрацій та їх представництв, де вона ліквідувалася І бачимо, що в структурі районної державної адміністрації нового району, і в представництвах, які будуть працювати на місцях, – кабмін прописує окремий підрозділ з питань комунікації з громадськістю та інформаційної діяльності. Все ж таки на державному рівні це питання знають і розуміють його пріоритети, важливість та необхідність. Ми маємо надію, що рішення уряду, які будуть прийняті в підзаконних актах, стосуватимуться саме галузі комунікації з громадськістю.
Але існує ще одна проблема – такі підрозділи не передбачені у структурі об’єднаних територіальних громад. Зрозуміло, що ОТГ використовують подібні структури як в державних адміністраціях, мають своїх спеціалістів, які займаються комунікацією з громадськістю та інформаційною діяльністю. Проте це носить несистемний характер, кожна ОТГ по-різному вирішує це питання через відділ культури, спираючись лише на окремих спеціалістів.
Ефективно працювати в сфері розвитку громадянського суспільства не дозволяє невизначеність із інституційним забезпеченням фахівці органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Маємо надію, що ті проєкти, які є – втіляться в життя і ми будемо заново цю структуру створювати і з нею працювати.
Ми намагаємося надавати можливості для навчання фахівцям в об’єднаних територіальних громадах, наприклад, з останніх пройти навчання з питань «Комунікації з громадськістю в сфері європейської інтеграції» на базі Регіонального центру підвищення кваліфікації для представників об’єднаних територіальних громад і районів. За ініціативи громадськості і за підтримки обласної влади нам вдалося створити та забезпечити діяльність нашого «Громадського офісу при обласній державній адміністрації», де щоденно громадські організації мають можливість проводити свої заходи, збиратися ініціативними групами. Приміщення громадського офісу надається абсолютно безкоштовно для проведення суспільно корисних заходів.
Також вдалим прикладом нашої роботи є створення і забезпечення діяльності Обласного центру розвитку національного центру єдиних культур «Єдина родина». Тут зосереджений сегмент громадських організацій національного спрямування, які так само за підтримки обласного бюджету мають свої офіси, місце для проведення заходів та реалізації ініціатив.
З одного боку ми підтримуємо громадські організації національних спільнот, з іншого боку вони, маючи цей ресурс, активніше працюють і залучають кошти спонсорів, міжнародної технічної допомоги та грантової підтримки на свою діяльність. У цьому ми побачили результат нашої синергії та взаємодії.
Віталій Останній, начальник управління комунікацій з громадськістю Кіровоградської облдержадміністрації
Матеріал взятий із видання: