Іноді, ми замислюємося над тим, хто такий «лідер громади», що вирізняє його з поміж інших людей та як самому досягнути прихильності оточуючих і стати лідером громади. Можна мати вроджені лідерські риси, або ж виховати їх у собі самостійно, за рахунок ґрунтовної роботи над собою та своєю професійною компетентністю у взаємодії з громадою.
Випускників «Школи громадської участі»* впевнено можна назвати успішними лідерами громади. За роки навчання у Школі вони оволоділи цінними інструментами з розвитку громад, особливостями взаємодії з населенням та виховали в собі лідерські риси. На початку своєї діяльності учасники реалізовували маленькі ініціативи, які згодом переросли у масові заходи із залученням сотень, а то і тисяч людей. Кожен з них виробив власну стратегію роботи у громаді. Відповідно, активна громадська діяльність сприяла їх особистісному вдосконаленню. Вони сформували своє бачення – яким має бути успішний громадський активіст.
Випускники першої та другої «Школи громадської участі» – Леонід Жовтило, Олена Попова, Наталія Винниченко, Іларіон Власенко та Ірина Таран поділилися своїми думками щодо характеристик, які властиві лідеру громади:
· Лідер громади має володіти самодисципліною;
· Комунікабельний, любить людей, шукає у кожній особистості позитивні риси та сприяє їх розкриттю;
· Плюс громадського лідера – не боятися труднощів, суспільної думки, критики, бути недосконалим, завжди йти попереду, «першим йти до бою, а вже потім кликати за собою інших»;
· Щоденний саморозвиток гарантує можливість запропонувати світу щось нове;
· Може об’єднати навколо себе людей задля вирішення спільних задач та проблем;
· У нього є завжди яскрава ідея до втілення якої, він спроможний залучити багато інших людей;
· Громадський лідер відкритий до взаємодії;
· Усвідомлює, що момент слабкості, який він може сьогодні проявити, має здатність негативно позначитися не тільки на його майбутньому, але і на майбутньому громади;
· Сила лідера громади – готовність вирішувати проблеми громади, докладати максимум зусиль для досягнення позитивних змін;
· Чесний перед тими людьми, з якими він працює;
· Йому властиві організаторські здібності;
· Головна його властивість – закінчувати почате, оскільки якщо буде початок і не буде закінчення, такому лідеру ніхто більше не повірить;
· Є «рушійною силою», яка веде до змін.
Отже, якщо ви хочете стати успішним громадським діячем, лідером у своїй громаді, візьміть собі на замітку дану характеристику, опирайтеся на неї у своїй роботі. Вітре у те, що ви здатні до творення позитивних зрушень в громаді. Будьте активним і люди підуть за вами.
* проект «Школа громадської участі» реалізується Інститутом соціокультурного менеджменту за фінансової підтримки Фонду ім. Ч. С. Мотта.