• Прозорість ЖКГ: бути чи не бути

    • 08.07.2015
    • Опубліковано : admin
    • 0 Коментар
    • 39
    • Роздрукувати

    Великою радістю для усіх стало підписання Президентом України Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». В інтернет- виданнях та соціальних мережах тільки й можна було читати радісні відгуки про руйнування монополії ЖЕКів та можливості, які з’явились для мешканців багатоквартирних будинків.

    І справді, Закон дає можливість власникам ефективно та самостійно управляти спільним майном, обирати постачальників послуг та відмовлятися від них у разі неякісного обслуговування.

    Що ж при цьому залишається ЖЕКам? В даному варіанті розвитку подій вибір невеликий, і на перший погляд очевидний. Потрібно терміново переформатовувати свою діяльність, ставати ближчими до людей, їх потреб і бажань, і що найосновніше – бути передбачливими у тих послугах, які надаєш, тобто «планування», «прозорість» та «підзвітність» мають стати основним кредом діяльності обслуговуючих організацій, які хочуть залишитись на ринку.

    У розріз цим очевидним речам іде політика міської влади. Іноді здається, що реформа житлово-комунального господарства завмерла і перейшла в режим «очікування». Єдині зміни, яких вдалось громадськості досягнути за останній час у роботі ЖЕКів ідуть поруч із прийняттям рішення «Про інформування споживачів про витрати на виконання робіт з утримання будинку».

    «Завдяки ініціативі члена виконкому, Богдана Климука, з липня 2015 року на офіційному сайті Луцької міської ради житлово-комунальні підприємства розміщуватимуть інформацію про результати побудинкового обліку надходження коштів від мешканців як плати за послуги з утримання будинків та прибудинкових територій,а також фактичних витрат на оплату виконаних робіт».

    Звичайно, що проблеми не закінчуються лише неефективною діяльністю житлово-комунальних підприємств. Закон дозволяє самостійно обирати постачальників послуг або ж відмовлятись від них у разі неякісного обслуговування.

    Добровільність вибору мешканцями надавача житлово-комунальних послуг не сприяє підвищенню їх активності у цій справі. Механізми змін звичних форм «я плачу туди, незнаю куди, за те, незнаю яке» існували і раніше. Візьмемо для прикладу об’єднання співвласників багатоквартирних будинків. Саме луцькі ОСББ і їх діяльність є прикладом для наслідування у багатьох містах України, але чомусь лише 10% житлового фонду міста скористалось правом і можливістю самостійно утримувати своє спільне майно. Або ж створивши орган самоорганізації населення, в формі, для прикладу, будинкового комітету, мешканці отримують можливість контролювати якість та кількість надання житлово-комунальних послуг і платити лише за те, що отримали.

    Пасивність мешканців породжує пасивність міської влади та депутатів. І тоді про зміни доводиться тільки мріяти.

    Впродовж декількох місяців робоча група проекту «Забезпечення прозорості та нового рівня взаємодії і відкритості у відносинах  між споживачами та надавачами житлово-комунальних послуг», що фінансується Міжнародним фондом «Відродження» працює над створенням локальних нормативних актів, що забезпечуватимуть ефективну та відкриту діяльність житлово-комунальних підприємств у м. Луцьку.

    Наразі напрацьовано новий проект рішення, що лобіюватиметься на наступному засіданні виконавчого комітету у Луцькій міській раді, а саме «Про інформування споживачів про плани проведення поточних та капітальних ремонтів житлового фонду м. Луцька». Чи буде він підтриманий покаже час. Проте ясним залишається одне –  система роботи житлово-комунальних підприємств міста потребує кардинальних і рішучих змін.

    Великою радістю для усіх стало підписання Президентом України Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». В інтернет- виданнях та соціальних мережах тільки й можна було читати радісні відгуки про руйнування монополії ЖЕКів та можливості, які з’явились для мешканців багатоквартирних будинків.

    І справді, Закон дає можливість власникам ефективно та самостійно управляти спільним майном, обирати постачальників послуг та відмовлятися від них у разі неякісного обслуговування.

    Що ж при цьому залишається ЖЕКам? В даному варіанті розвитку подій вибір невеликий, і на перший погляд очевидний. Потрібно терміново переформатовувати свою діяльність, ставати ближчими до людей, їх потреб і бажань, і що найосновніше – бути передбачливими у тих послугах, які надаєш, тобто «планування», «прозорість» та «підзвітність» мають стати основним кредом діяльності обслуговуючих організацій, які хочуть залишитись на ринку.

    У розріз цим очевидним речам іде політика міської влади. Іноді здається, що реформа житлово-комунального господарства завмерла і перейшла в режим «очікування». Єдині зміни, яких вдалось громадськості досягнути за останній час у роботі ЖЕКів ідуть поруч із прийняттям рішення «Про інформування споживачів про витрати на виконання робіт з утримання будинку».

    «Завдяки ініціативі члена виконкому, Богдана Климука, з липня 2015 року на офіційному сайті Луцької міської ради житлово-комунальні підприємства розміщуватимуть інформацію про результати побудинкового обліку надходження коштів від мешканців як плати за послуги з утримання будинків та прибудинкових територій,а також фактичних витрат на оплату виконаних робіт».

    Звичайно, що проблеми не закінчуються лише неефективною діяльністю житлово-комунальних підприємств. Закон дозволяє самостійно обирати постачальників послуг або ж відмовлятись від них у разі неякісного обслуговування.

    Добровільність вибору мешканцями надавача житлово-комунальних послуг не сприяє підвищенню їх активності у цій справі. Механізми змін звичних форм «я плачу туди, незнаю куди, за те, незнаю яке» існували і раніше. Візьмемо для прикладу об’єднання співвласників багатоквартирних будинків. Саме луцькі ОСББ і їх діяльність є прикладом для наслідування у багатьох містах України, але чомусь лише 10% житлового фонду міста скористалось правом і можливістю самостійно утримувати своє спільне майно. Або ж створивши орган самоорганізації населення, в формі, для прикладу, будинкового комітету, мешканці отримують можливість контролювати якість та кількість надання житлово-комунальних послуг і платити лише за те, що отримали.

    Пасивність мешканців породжує пасивність міської влади та депутатів. І тоді про зміни доводиться тільки мріяти.

    Впродовж декількох місяців робоча група проекту «Забезпечення прозорості та нового рівня взаємодії і відкритості у відносинах  між споживачами та надавачами житлово-комунальних послуг», що фінансується Міжнародним фондом «Відродження» працює над створенням локальних нормативних актів, що забезпечуватимуть ефективну та відкриту діяльність житлово-комунальних підприємств у м. Луцьку.

    Наразі напрацьовано новий проект рішення, що лобіюватиметься на наступному засіданні виконавчого комітету у Луцькій міській раді, а саме «Про інформування споживачів про плани проведення поточних та капітальних ремонтів житлового фонду м. Луцька». Чи буде він підтриманий покаже час. Проте ясним залишається одне –  система роботи житлово-комунальних підприємств міста потребує кардинальних і рішучих змін.

    Прес-служба Асоціації підтримки та розвитку ОСББ та ОСН

    Тел.: (095)6454655 (0332) 200032

    e-mail: press.asossiation.osbb@gmail.com

Немає коментарів

Додати коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов'язкові поля позначені *

Календар подiй

Грудень
2024
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Січень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Лютий
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Березень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Квітень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Травень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Червень
2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Найближчі події

ПІДТРИМАТИ НАШУ ДІЯЛЬНІСТЬ

Найменування юридичної особи – Громадська організація “Кіровоградське обласне об’єднання громадян «Інститут соціокультурного менеджменту”.

Код ЄДРПОУ – 26114563.

Номер рахунку -UA523052990000026008015106552

Призначення переказу – Безповоротна фінансова допомога